Vurderer å kjøpe RS6 2008-modell

Anbefalte innlegg

Noe spesielt man bør være obs på med evt. svakheter o.l med disse!?

På forhånd takk! :)

Jonas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe kjennskap til den bilen, og den er vel nylig importert så muligens lite historikk på den i Norge?

Se opp for oljelekkasjer under motor, spesielt på aksling mellom oljepumpe og register. Sjekk for lekkasje på dempere eller DRC systemet, og ellers A6 svakheter som zinkslipp, dugg/lekkasje i frontlykter(dyre på RS6).

Ellers er RS6 C6 den RS'en med minst feil utenom de nyere fra 2010 og oppover, og har ikke mange svakheter, bortsett fra denne olje lekkasjen som jeg nevnte. Du kan også søke etter "the dreaded oil leak", så finner du noen treff på det på google.

Finnes noen kjøpsguider på youtube som kan være verdt å få med seg, ellers kan du jo se innom tråden min for litt tips og inspirasjon.

Dette er fantastiske biler spør du meg, gir mye kjøreglede!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Har ikke noe kjennskap selv til disse bilene, så fint å høre fra en som har det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.