Anbefalte innlegg

kjøpte for litt siden en S2 som har mer eller mindre stått siden jeg kjøpte den pga kast i reimhjulet, så jeg har ventet på deler og tid til å fikse det. Ved demontering av regreim og reimhjul oppdaget jeg at det meste som var gjort med bilen hva gjelder motoroverhaling var feil.. (blant annet montert feil vannpumpe som ikke hadde mulighet for stramming av regreim.. : bh : )

Mye annet også som er tyder på at disse folkene som har gjort jobben burde hatt en helt annen jobb.. derfor er jeg usikker på tenningen.

Hvordan er jeg sikker på at dette er riktig? vet at tenningen justerer seg i ECU, men det skal jo stå på en eller annen "basis" setting..

 

Etter hva jeg hadde fått med meg skulle rotoren peke framover, vannrett og stå rett ovenfor "hakket" i fordelerfoten.. (hvilket jeg da skulle tro betyr at hakket er "foran" og ikke inn mot torpedoveggen..? Noe det er på min).

Slik det står nå, med alt på TDC så står rotoren i / vinkel pekende skrått nedover og hakket "peker" mot torpedoveggen.. Riktig eller galt?

Rotoren peker forøvrig mot den svarte lille sensoren (hallgiver?) som sitter i fordeleren. og kontakten sitter "oppe bak"...

 

Står ting riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med kamdrev og veiv på 0 (merke på baksiden av kammen og tenningsmerket på 0 i hullet på girkassehuset) skal midta av tuppen på rotoren peke rett på hakket langs kanten på fordeleren (altså der fordelerlokket ligger an mot fordelerhuset). Det er det lille hakket det er snakk om, ikke fordypningen som er ganske bred.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med kamdrev og veiv på 0 (merke på baksiden av kammen og tenningsmerket på 0 i hullet på girkassehuset) skal midta av tuppen på rotoren peke rett på hakket langs kanten på fordeleren (altså der fordelerlokket ligger an mot fordelerhuset). Det er det lille hakket det er snakk om, ikke fordypningen som er ganske bred.

 

 

hmnmm.. finner bare den breie fordypningen jeg.. alle de andre tingen står på 0 som du sier.. men er jo bæla umulig å se noe som helst neddi der..

men det er med andre ord samme hvordan det står så lenge tuppen og hakket står mot hverandre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge tuppen står mot hakket så er du i boks. Uansett så skal pluggen til hallgiveren peke omtrent rett bak mot torpedoveggen mener jeg å huske. Om du ikke finner det lille hakket, evt om det er nede på foten på fordeleren kan du jo prøvemontere fordelerlokket og se hvor tennplugg 1 er på lokket. For det er omtrent i samme retning som det omtalte hakket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk.. da kan det nok stemme, for da er hele skiten bare vridd litt, for pluggen sitter litt mer oppå enn bak, og vrir jeg den bak så stemmer det nok tålig greit med hvor merkene egentlig burde stått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.