Noen som har prøvd LED kit i langlys?

Anbefalte innlegg

Ser på nett at det kommer mer og mer LED ettermonteringskit tilsvarende de HID kitene som har vært en stund på markedet nå.

Finnes i mange styrker og har sett 120w og 12000LM lysstyrke.

Noen som har prøvd slike sett?

http://www.ebay.com/itm/2016-Car-120W-12000LM-KIT-H7-HID-White-6000K-LED-Conversion-Headlight-Bulb-Light-/262470244822?hash=item3d1c7219d6:g:Y5sAAOSwQupXVB93&vxp=mtr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på det selv, men tror at mange har dårlig lysbilde

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge fulgt trenden og kjøpt en del sett oppigjennom tiden men ikke funnet noe jeg er veldig fornøyd med.

Dog, den du linket til er vel den mest lovende sålangt, da denne ikke har den ekstra ballasten som må plasseres inni lykta. Men jeg blir skeptisk til prisen, den burde kostet mer tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring, men har tenkt på dette selv som en erstatning til xenon i fjernlysene mine, så tar gjerne imot anbefalninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hi-lo h4 led på en sykkel, eller bussen som jeg kaller den, og jeg er godt fornøyd. Som med all led virker det bare som tiltenkt da det er helt mørkt. Nærlyset er bra mens fjernlyset er eksepsjonelt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hi-lo h4 led på en sykkel, eller bussen som jeg kaller den, og jeg er godt fornøyd. Som med all led virker det bare som tiltenkt da det er helt mørkt. Nærlyset er bra mens fjernlyset er eksepsjonelt bra.

Har du en link til det du bruker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å finne linken men kjøpet var fra 2014 så den var ikke aktiv lengre.

2PCS 40W H4 Hi/Low High Power Car Daytime Running Light COB LED Headlight Kit

var beskrivelsen og jeg betalte 424 kroner inkl frakt.

Ting har skjedd på 2 år så nå er nok 40 watt 140 watt og prisen sikkert den halve :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et kit nå som skal, av ryktene og specs, se teoretisk bra ut, de er på vei i posten og da kan jeg gi en tilbakemelding på hva jeg synes. Prisen er en 400kr for settet, 4000lumen og 6500K lysfarge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pæresokkel?

 

Edit: Auxbeam?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer mer og mer på dette selv.. Spennende og se Chris får testet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er jo hvordan lysene lyser for deg - en annen ting er jo hvordan lysene lyser for motgående trafikk. Det er jo der de fleste feiler stort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langlys/fjernlys er sjenerende uansett hva slags pære det er, det er derfor man skrur de av når man møter biler osv:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange brødhuer som kjører med DRL eller tåkelys kombinert med nærlys...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange brødhuer som kjører med DRL eller tåkelys kombinert med nærlys...

Hva har det med saken å gjøre?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regelverket sier at fjernlys maksimalt skal gi 480 lux. Her diskuterer man ledkit som gir 12000 lumen. Hvordan tror du dette er å møte i svarte dalen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regelverket sier at fjernlys maksimalt skal gi 480 lux. Her diskuterer man ledkit som gir 12000 lumen. Hvordan tror du dette er å møte i svarte dalen?

Jeg for min del pleier å skru av fjernlys når jeg møter folk. Vet ikke hvordan det er med deg 😝

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo samme her; men du vil ikke rask nok med pinnen når jeg kommer rundt svingen i 80 og toaster netthinnene mine pga dine 12000 lumen. Hadde alle fulgt boka så hadde det ikke vært så slitsomt for andre å kjøre bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å slå av lysa når jeg ser lys fra en annen bil i en sving jeg :D

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såså folkens, det stemmer at noen er tregere enn andre med å dimme ned, men noe av lyset kan man unngå å blendes av. Husk tilbake til det man lærte på kjøreskolen (og klubbens kjørekurs) at man ikke skal se rett i lysene på motpartens bil, men å fokusere frem og ut mot grøften på din side.oppdage

 

Det neste er at vi diskuterer lysutbytte i langlys/ekstralys som skal brukes når man er alene på en vei. Jeg personlig liker å ha mest mulig lys slik at jeg har muligheten til å oppdage farer så tidlig som mulig. Heller mye lys og avverge en ulykke enn kortere reaksjonstid fordi en evt. motpart ikke skal få vondt i øynene.

En fordel med LED-lysbjelke som man ikke får med tradisjonelle reflektorer/prosjektorlinser er et veldig konsentrert lys og lite strølys til siden, man skal mao. havne midt i bilen for å møte punktet med max. lumen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plages mer av feil justerte lys en folk som er trege med å dimme ned. Har selv en 70cm ledbjelke forran

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regelverket sier at fjernlys maksimalt skal gi 480 lux. Her diskuterer man ledkit som gir 12000 lumen. Hvordan tror du dette er å møte i svarte dalen?

 

Her sammelingner du epler og pærer. Lux om lumen er ikke det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sklir litt bort fra det som er topic nå, men: Én ting jeg merker når jeg har på vinterlyktene, er at mange jeg møter på svingete vei blender ned lenge før de fysisk ser meg, derfor klarer jeg ikke å se de møtende lysene i autovern, grøftekant, skog osv før jeg ser hovedlyktene deres. Da klarer jeg ikke nødvendigvis å blende ned "fort" nok, selv om jeg på ingen måte er treg - er ganske rutinert og ser etter tegn på at jeg møter en bil, som f.eks refleksjonen av lysene deres i autovernet. Er klar over at jeg har mye lys, så har hånda klar til å blende ned når kjører med fjernlys, noe jeg forsåvid alltid har.

 

En annen ting er at det virker som mange skal "straffe" meg som har mye lys med å ha på fjernlysene igjen latterlig tidlig. Med mindre det er en tulling som ikke evner å blende ned, har jeg på fjernlysene igjen når jeg passerer den møtende bilen, nettopp for å ikke blende de unødvendig.

 

Og mange hadde unngått å blitt blendet dersom de hadde fokusert der man skal når man møter biler: Langt frem og til høyre. Dog er ikke dette like lett når man møter tullinger med ettermonterte xenon i hoved- og/eller tåkelys med strølys ut av en annen verden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her sammelingner du epler og pærer. Lux om lumen er ikke det samme.

 

Hvor mye lux er 12000 lumen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei Lupine 1200lm sykkellykt; altså 1/10 av hva som diskuteres her. Bilister tror jeg er en lastebil som kommer rundt svingen på de smale veiene og bremser helt ned før jeg i hele tatt ser bilen.

 

En ting er feiljusterte lys, men det kan ikke kvinnfolket så mye for, men biler med ettermontert led, xenon osv ofte i kombinasjon med grøftelys er skikkelig slitsomt i slikt vær som nå. Vått, mørkt og gjenskinn fra veibane, fender kombinert med en eldre frontrute. Spesielt om man må kjøre 3-4 timer.

 

Blir etter mitt synspunkt veldig egoistisk å fronte eget behov for se vei og selv unngå ulykker; andre har jo akkurat de samme behovene uten at de kaster på en meterlang led stripe på 12000lm.

 

Peace

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei Lupine 1200lm sykkellykt; altså 1/10 av hva som diskuteres her. Bilister tror jeg er en lastebil som kommer rundt svingen på de smale veiene og bremser helt ned før jeg i hele tatt ser bilen.

 

En ting er feiljusterte lys, men det kan ikke kvinnfolket så mye for, men biler med ettermontert led, xenon osv ofte i kombinasjon med grøftelys er skikkelig slitsomt i slikt vær som nå. Vått, mørkt og gjenskinn fra veibane, fender kombinert med en eldre frontrute. Spesielt om man må kjøre 3-4 timer.

 

Blir etter mitt synspunkt veldig egoistisk å fronte eget behov for se vei og selv unngå ulykker; andre har jo akkurat de samme behovene uten at de kaster på en meterlang led stripe på 12000lm.

 

Peace

Vi snakker om FJERNLYS altså?? Hva bryr det deg om man har ekstralys med ettermontert xenon eller feks hella med orginalt xenon? Det ser ikke du forskjell på når du møter bilen uansett. Mest sannsynlig dimmes det ned før du møter den.

Alle har ikkr samme behov, det er feil, for det er SÅ mange som kjører rundt tilnærmet uten lys og bryr seg egentlig filla.

Jeg har hatt 5x xenon ekstralys og ettermontert i fjernlys. Ingen som bryr seg om det?

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.