Motorfusk, EPC og Motorlys, Audi A5 1,8 TFSI

Anbefalte innlegg

Var på vegen å kjørte og ante ingen fred å fare, før bilen plutselig begynte å fuske under et pådrag opp en slakk bakke. Under pådrag så hakker og fusker motoren og det rykker i hele bilen under gasspådrag ved lavt til normalt turtall(1000-2500). På høyt turtall er det mindre fusk og hakking. EPC og motorlampe lyser. På tomgang hører man at ut eksosen så kommer luften i rykk og napp, og det rister i bilen i rykkene. Hører ikke noe ulyder i motoren. Noen som vet hva dette kan være? Hvor bør eg begynne å feilsøke? Audi A5 2008 mod. 1,8 TFSI

Ved avlesning av feilkode (billig VAG avleser fra biltema) får eg opp koden P0304 Cylinder Four Misfire, som eg ser kan bety så mangt..

Noen som har erfaringer med samme problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt coil sylinder 4?

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sjekk tennplugger og bytt coil fra syl.4 med 3 feks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville startet med å flytte coil ja for å se om feilen flytter seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sjekk tennplugger og bytt coil fra syl.4 med 3 feks.

Da begynner eg med å måle tennpluggene og deretter bytte over coil fra syl 4 til syl 3 for å så se om feilkoden flytter seg til sylinder 3 da? Sylinder 4 på disse motorene, det er den som er nærmest frontruta det da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sylinder 4 nærmest frontruta ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.