Anbefalte innlegg

søstra mi har en audi 80 1,8 (S?) med k-jet... Som er skikkelig umulig å starte når den er varm... må kinne i kanskje 3min, og når den starter, så går den som en klokke, men kanskje noe lavt på tomgang...

 

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du må holde på starteren i 3 minutter så må du huske på at starteren kan brenne seg fast, og dermed få hele motoren til å gå i stå. En på jobb opplevde det på sin mazda 323 sist vinter, starteren koblet ikke ut når bilen startet. Vil tro du kan risikere omtrent samme effekt.

 

Sjekket vacuumslanger, drivstofftilførsel og tenningsdeler? Fukt kan også være et problem på forgassermotorer.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo såpass fornuft da... gir den noen pauser... men syntes det er så vanskelig å lete etter ting som kommer og går... rart at det er kun når den er varm lissom... er k-jet tronic på den... samme maskin som i golf gti 8v.... rekkestilt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den har trillet over 220000km eller rundt der? Sikkert dysene. Det er et kjent problem at de tetter seg rundt der. Skru de ut og se om de sprayer fint. Trolig vil en eller flere dryppe og da starter den ikke. Når den er kald får den mer fra kaldstartsdysa elns og da starter den fint.

 

Setter en femtilapp på dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK... bare å skru de ut å putte de i hver sin flaske å kjinne??

for prøve det i helga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.