#1 Skrevet Oktober 25, 2016 Senkesettet er av typ Ap Sportfahrwerke. Bilen er en 02' A4 B6 1.8tq Kjøpte bilen med justerbart senkesett påmontert, men ikke skrevet i vognkort. Når jeg var å skulle skrive det inn i vognkort får jeg beskjed om at det er to valgmuligheter for fjærer fremme. Jeg skal ha de som er for aksellast opp til 1080kg, men jeg har de som er for aksellast FRA 1080-og opp. Ergo så er de stivere, sikkert for kabriolet og S4 med V8. Får da beskjed om at jeg må ha godkjenning fra produsent om at det går bra å bruke de fjærene som står på. Sendte de en mail, får svar at det går bra å bruke de som er for 1080-og opp. Eneste som blir "feil" er at den muligens ikke blir så lav som med de "riktige" fjærene. MEN, og det er ett stort MEN.. Ap Sportfahrwerke har ikke papirer på at det går bra. Så eneste jeg har er en mail der de sier at det går bra. Så spørsmålet mitt er om noen har vært borti det samme og kanskje fått det godkjent uansett eller faktisk har papirer på akkurat dette. På forhånd, takk for eventuelle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2016 Du har vel enkelt og greit feil senkesett. Står det ingen motorer spesifisert i papirene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2016 Står ingen motor nei, er kun aksellvekta på fjærene fram som er forskjellen. Hadde skjønt det veldig godt hvis aksellvekta på min Audi hadde vært 1080kg og opp og fjærene på senkesettet er for opp til 1080kg. Men sånn som det er på min så burde det i mine øyne være greit. som Ap Sportfahwerke sa selv så er det bare at de er stivere, så får kanskje ikke bilen like lav som med "riktige" fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2016 De har ikke tuv på det så du kan bare glemme det. At det går fysisk og sikkert ikke blir noe problem har vell lite å si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2016 Bare å skaffe seg nye fjærer. Eventuelt sikkert billigere me helt nytt sett siden du kjører på AP. Får aldri godkjent dette uten papirer på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2016 Ja, om de ikke har TÜV kan du bare glemme det. Simple as that. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2016 Har TÜV på settet. Må bare skifte fjærer så er det good to go. Har en mistanke at det er Parts and Retards som har levert feil senkesett til forrige eier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...