HASTER ! Enkleste måte å få lettere trimmet S4 2.7 Biturbo til å gå på "grunnefekt"

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kort fortalt , 99mod S4 2.7 biturbo. "steg3 460 hk trim" org hjerne. Ønsker i visse sammenhenger å halvere effekten.

 

Er det så enkelt at man bare kobler av stikket på N75 . Eller vi den gå i nødmodus med motorfeil lampa tent og hele pakka da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eldre bilen kan man kobler av slangen som går inn på wastegaten, men det er mulig denne hjernen skjønner at det er noe feil.

2.7-gutta har sikkert svar :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar man av kontakten på N75 skal den gå på grunnladetrykk, som vil si det fjærspennet som er i wastegaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eldre bilen kan man kobler av slangen som går inn på wastegaten, men det er mulig denne hjernen skjønner at det er noe feil.

2.7-gutta har sikkert svar :D

 

ikke helt sikker på om jeg skjønner hvilke slange du mener her... men tar man av slangen inn på wastgate vil man jo få høyre og u-kontrollert trykk vel ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar man av kontakten på N75 skal den gå på grunnladetrykk, som vil si det fjærspennet som er i wastegaten.

 

ja, sånn sett en god plan, men usikker på om dette generer at "andre" ting går i nødmodus og tenner motorfeil lampa osv. Men må jo bare hjem å prøve ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil få feillampe med å gjøre det slik. Eneste alternativt er å ha 2 map.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan koble ut ledninga til motorfeil lampa bakpå speedo om du går for n75 metoden. Si ifra om du trenger å vite ka pin det e, har endel papir på dette

 

Regner det e til eu kontroll elns? 😜

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam man ikke bare sette i 2 n75 ventiler for at ikke lampa skal lyse

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg komme med den gledelige oppdateringa at det funka! Bilen gikk på grunntrykk. Like fint og uten feil lamper. Gikk sånn at den var akkurat passe sprek :)

 

Så da kan jeg kjøre med N75 utkobla på gata : smil ::P;) og innkobla på bane for fulleffekt:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg komme med den gledelige oppdateringa at det funka! Bilen gikk på grunntrykk. Like fint og uten feil lamper. Gikk sånn at den var akkurat passe sprek :)

 

Så da kan jeg kjøre med N75 utkobla på gata : smil ::P;) og innkobla på bane for fulleffekt:evil:

 

Da skal det vel være enkelt å legge opp en skjult bryter på ledninga til N75 inni bilen f.eks? Slå av bryteren så kutter du strøm til N75 og vips halv effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det vel være enkelt å legge opp en skjult bryter på ledninga til N75 inni bilen f.eks? Slå av bryteren så kutter du strøm til N75 og vips halv effekt?

 

Veldig lurt det om "storebror" eller andre må låne bilen ;)

 

Nå skal det sies at jeg bare har kjørt den en tur på 3-4 mils uten at motorlampa har kommet da, så skal ikke ta seiern helt på forskudd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.