#1 Skrevet November 2, 2016 Hei alle sammen! Kjapt spørsmål. Jeg har en A4, 2002, AVJ, 1.8T og lurer på om man via noe diagnoseverktøy kan fjerne slik at turtallet IKKE "henger" igjen når man girer? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2016 Er vel i grunn bare å koble bort bryteren på clutchpedalen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2016 Jeg er derimot temmelig sikker på at det er nettopp clutchpedalbryteren som ikke virker. Da henger nemlig motor igjen på turtall når man girer. Den er egentlig ikke ment å være sånn fra fabrikk. Hvis bilen din er utstyrt med cruisekontroll er det enkelt å sjekke. Cruise skal nemlig deaktiveres hvis man trår inn clutch ( eller brems ). Deaktiveres den kun ved brems og ikke clutch er sannsynligvis clutchpedalbryteren defekt. Har ikke bilen cruisekontroll kan bryteren kontrolleres i måleverdiblokk med diagnoseapparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2016 Ah, perfekt - da skal jeg få sjekket den bryteren ved neste anledning. Har alltid trodd dette var en feature de la inn på biler for at folk som ikke speed-girer skulle ha litt turtall når de endelig får den i neste gir :-) Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2016 Vet ikke om det er slik på din bil, men kom over denne artikkelen for litt siden: https://www.carthrottle.com/post/rev-hang-explained-and-why-petrolheads-hate-it/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2016 Hmmm... Virker litt som om det er noe sånt ja. Har ikke fått sjekket bryteren enda, men det kommer. Får be de som evt. chipper den om de kan programmere det bort dersom det er en "feature" for å "spare miljøet"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2016 Hei igjen, Byttet i dag bryteren på clutch pedalen og det løste problemet umiddelbart - tusen takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...