Kaldstart golf 2 gti 16v kr... Høyt turtall

Anbefalte innlegg

Er det thermotid sensoren den store som styrer kald start? Starter med en gang, men får nesten opp i 3000rpm, men går raskt ned.

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termotidsbryteren styrer hvor mye bensin kaldstartdysen skal gi.

Hurtigtomgangen ved kald styres (jeg er usikker på hvordan dette fungerer på denne motoren) enten ved en skyveventil som åpner en liten slisse og dermed slipper litt luft forbi gasspjeldet, tomgangen skal da bli typisk 1000-1200 rpm ved kald motor, alternativ elektronisk regulert som på f.eks 10v og 20v R5-motorene til Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kan hende det er feil på sensoren, slik at den gir for mye bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartdysen er kun en elektrisk dyse. Det enkleste er jo å koble vekk kontakten på dysen. Du burde vel og merke sjekke funksjonen på hurtigtomgangsventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok av kontakten på kaldstart dysa, samme feil. Tok av kontakten til tomgangsmotor, da ruser den ikke opp til 3000 ved kaldstart.... rense tomgangsventilen da eller er det noe i samme krets som ventilen som lager trøbbel og sender feil signaler til tomgangsmotoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det interessante er om det er en tomgangsmotor eller en tomgangsventil. Men siden den ruser seg til 3000 rpm, vil jeg tro det er en tomgangsmotor som er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, si det.... prøver å legge den i bensin evt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserens som rensing og våpenolje for smøring. Tipper uansett den er skrot. Har du er bilde av enheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rund avlang sak med 2 vakuum tilkoblinger og strøm 3 pol kontakt

tomgang.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er en tomgangsmotor. Du kan forsøke å rense den, men tipper den er defekt. Sjekk også temperatursensoren til ECU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle temp sensor til ecu

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er bare ved oppstart i typ noen sek, ellers fungerer jo den som den skal?... merker ikke noe trøbbel ellers..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo merkelig ut at den skal gå på 3000 rpm. Det er jo ikke forgasser det er snakk om heller. Typisk hurtigtomgang på K-Jetronic ligger på rundt 1100 rpm. Sjekk litteraturen om den motoren, men dersom det stemmer er det i alle fall den første motoren jeg har vært borti som skal ha hurtigtomgang på 3000 rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.