Erfaringer med Falken ZE512??

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg et sett med Falken ZE512 194/45-15 nå....

Var så billig så jeg bare slo til...:D

Noen som har erfaringer med disse dekkene?

Hvordan er de på våt vei? Sporer de mye??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja , de slites ned fort , ikke imponert meg på vått føre + de støyer mere enn

de billigdekkene jeg har nå .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja , de slites ned fort , ikke imponert meg på vått føre + de støyer mere enn

de billigdekkene jeg har nå .

Hmm...Valget var mellom Toyo Proxes og Falken, så da ble det det...

Støy? Det er en av grunnene til at vi har stereo i bilene det :P

Sporer det noe særlig da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det på min Audi 90, merket ikke noe stor slitasje de tre månedene bilen virket. Hadde såpass høy profil at det blir vel feil å sammenligne sporing og støy med de du har kjøpt? Merket forøvrig lite til begge de to...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med ett ZE 512 og tre Toyo Proxes T1-S på banehjula og det er rett og slett påfallende hvor mye bløtere Falkendekket er i stammen enn Toyo. Jeg stiller meg bak påstanden om hurtigere nedsliting også. Etter noen runder på bane oppfører bilen seg påfallende mindre stabilt i høyresvinger (Falken venstre bak) enn i venstresvinger.

Etter treffet på Rudskogen og Våler senere i år er de historie, uansett:D.

I valget mellom Falken og Toyo hadde jeg helt klart valgt Toyo. Kjører med T1-R til hverdags nå og er fornøyd. De er litt hardere enn forgjengeren. Prisforskjellen mellom Falken og Toyo hos Sharif var marginal. (3100 for fire Proxes T1-R i 195/45-15 ferdig på felg). Betalte til sammenligning 900 for ett Falken inkl. pålegging på felg (tre andre dekk jeg hadde med). Ja, det er billigere, men er det verdt prisen å betale for dårligere kjøreegenskaper? Etter min mening, et høyt og rungende nei! Når man koster på seg en bra gewinde, polyforinger og alle stag (som i mitt tilfelle) er det å kaste perler for svin å sko bilen med Falkendekk......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm....hehe

kanskje jeg skulle spurt om dette litt før da,men slites de ut før sommeren er over så får jeg bare kjøpe nye da...hehe

takker for svaret jeg ville ha andreas..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dekkene ER myke. Kjørte med 2 Falken ZE512 på bakakslingen på en A100 C4, og Fulda Carat Extremo foran. Det var håpløst! Bilen ble overstyrt og nervøs bak, og siden jeg skulle på Autobahn-tur, var det bare å bytte foran og bak. Mer stabilt å ha en understyrt bil...selv om det ble dårligre styrerespons.

Men 4 stk, kan jo være bra balanse det da, og kanskje grei komfort også.

Våtegenskaper og slitasje merket jeg ikke noe til før jeg solgte bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare legge til at bror min kjører med ZE 512 på 1964 Impala SS'en sin (235/45-17) og der funker det bra, både på vått og tørt. Dette er dog en bil som ikke helt uten videre inviterer til like aktiv bruk som Einsern min.....;)

Han har ikke slitt dem ut i løpet av de tre åra han har kjørt med dem (men han passer på å rullere foran/bak et par ganger i sesongen......).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 4 stk, kan jo være bra balanse det da, og kanskje grei komfort også.

Våtegenskaper og slitasje merket jeg ikke noe til før jeg solgte bilen.

Komfort? Hva er det for no? :P hehe

Bare dem funker godt på vått føre og biter bra på tørra er jeg fornøyd...Er ikke noe banekjøring jeg snakker om igrunn...:P Dekkene mine har ikke vart noe lenger enn en sesong samme hva jeg har gjort...hehe : klø ::rolleye:

Men sikkerhet først ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.