#1 Skrevet November 5, 2016 Hei! Trenger litt tips angående overhaling av 01A AKU girkasse til 90'n. Først av alt er dette noe som er OK å begi seg ut på, på egenhånd eller bør jeg bare glemme det? Trengs det noe spesialverktøy? (Link til manual mottas med stor takk) Saken er at originalkassa som satt i bilen begynte begynte å skrape inn i 3.gir (slitte sync ringer antar jeg). Satt så inn en annen kasse jeg ikke kjente tilstand til, den viste seg å ikke være stort bedre og er ikke brukende lenger! Jeg har fått tak i en AKU kasse til med ukjent tilstand (tror ikke den er særlig bra), har også kjøpt en AKT kasse som kun er gått ca 160k og skal være i god stand. Problemet med denne er at den har en annen slutt utveksling(4,556) enn AKU kassa(4,11). Jeg ønsker å beholde utvekslingen slik den er i dag da den passer bra til "husmor" effekten som er i bilen. Er det bare å sette over deler mellom AKT og AKU kassene og få riktig utveksling? Tenkte og bestille dette settet med sync. ringer ++ hvis jobben er overkommelig for en hobby-mekaniker(meg selv).https://jhmotorsports.com/shop/catalog/01a-speed-transmission-rebuild-kit-jhm-performance-p-1432.html Hvor mye / hvor merkbar er forskjellen i utveksling på disse kassene egentlig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2016 Ingen som har noen tips??[emoji848] Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2016 Du trenger ei presse i alle fall. Ellers er det vel ikke så mye spesialverktøy. Har dessverre ikke link til manual for 01A. Skal du bytte utveksling på AKT kassa er jeg interessert i å kjøpe 4.55 utvekslingen du tar ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...