Anbefalte innlegg

Hei ,har kjøpt en 2001 Golf 1,6 stv for en billig penge , men med dårlig motor....oljeforbruk , motorlampe lyser , og EPC lyser. Går ujevnt ,stopper , vanskelig å starte.....var ikke slik ved kjøp , men etter at jeg slettet feilkoder første gang begynte problemene. Var i begynnelse ok ved kald motor , ved varm motor ujevnt turtall og motorstopp . Byttet en sensor på manifold etter tips , men nå kom isteden en ny feil kode som indikerer feil på kamakselsensor....ser for meg motorbytte , er en motor med kode AZD , 105 hk og etter det jeg skjønner er dette en av VW,s problem motorer...eller?. Noen som har erfaring med disse problemene , motorene og hva som eventuelt lønner seg å gjøre....Helge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en slik som har gått 280000 km, de siste 20000km har jeg byttet tempsensor, oljepinnerør, batteri og simring, så jeg er egentlig ganske fornøyd med motoren i seg selv.. Den drikker litt olje dog, men ikke noe mer enn 2.6 eller 2.8erene jeg har hatt.

 

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Helge,

 

Jeg skal ikke gi noe inngående forkaring på teknisk årsak, men jeg minnes fra min tid hos Skoda at disse 1.6 16-ventilerte toppene man finner på mye Octavia 1 og Golf 4 er noe som har vært skiftet ut. Jeg tror det var fordi toppene går skjeve, og man opplever et stort oljeforbruk osv.

 

Med andre ord mistenker jeg at du kanskje har et slikt tilfelle. Jeg ville dermed vurdert en erstatningstopp eller sørge for maskinering for planing osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forhørt meg litt på merkeverksted her i Hønefoss og de nevner og at ovale sylindre har vært problem på disse motorene , så da holder vel ikke bytte av topp , derav eventuelt motorbytte.Men er vanskelig å få tak i en ok motor antageligvis siden flere jeg har sett annonsert har høyt oljeforbruk. Motor har gått 190000 km , ifølge forrige eier begynte den å bruke olje for ikke lenge siden , men dette tror jeg var en halvsann løgn da motor etter å ha sjekket litt tydeligvis har hatt problem med motorlampe deriblant som har lyst de siste 30000 km i perioder. Vil vel kanskje lønne seg å få tatt en test av motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke kan skru selv er det nok bare å kjøre på høggern. Om motor må byttes/ overhales

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda , skrur litt sjøl , men har ikke gitt så mange kroner over vrakpant for bilen så kanskje det er ett godt tips det med høgger,n:) Men bil er bra ellers , er EU ok til sommer,n neste år , ikke noe rust , teknisk ok , derfor hadde det vært artig å fått den igang.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.