Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 27-29 januar 2017

Anbefalte innlegg

Ser at fra Subzero Drevsjø 2015 ble det kommentert at det var litt smale partier i mange svinger. Hvordan blir dette lagt opp i år?

Blir banelayouten som den var nå i vinter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at fra Subzero Drevsjø 2015 ble det kommentert at det var litt smale partier i mange svinger. Hvordan blir dette lagt opp i år?

Blir banelayouten som den var nå i vinter?

Banelayouten er det Vurrusjøen iceway som står for, så den har vi ikke så mye påvirkning på. Det er dog forespeilet en lang fin bane med brede svinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å sikler veldig på å få tatt turen til neste år!

 

Noen spørsmål da dette blir mitt første treff, hvor blant jeg interessert i bane kjøring.

 

Hva pleier folk å gjøre for å forberede bilene sine til herjing på isen? Diverse service, som olje, bremsevæske, sjekke at alt av slanger er tight og fint. Bremseklosser, noe mer?

 

Hvordan er det med bensin? Får man handlet 98 i nærheten der oppe (prøvde å google shell i nærheten uten hell), eller bør man fylle noen kanner og ta med?

 

Satt å leste igjennom banekjørings reglementet og jeg trenger ting inn med skje.

 

Brannhemmede klær, hva pleier folk å ha på seg? Holder det med ullundertøy som jeg bruker når jeg er i bakken på fjellet? :P

 

Ang hjelm, ser kravet er at det godkjent ifølge veidirektoratet. Vil det si at den gamle mopped hjelmen min fungerer? Så slipper jeg å handle ny :)

 

Takker for svar! Får håpe S3en er klar for dette da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med 98 der oppe... Pleier selv og gå lett over bil hvis man vet den er ok :-) frostveske olje og fersk bremseveske :-) Pakke med seg strips , race tape , og div verktøy er alltid kjekt. moped hjelm funger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med 98 der oppe... Pleier selv og gå lett over bil hvis man vet den er ok :-) frostveske olje og fersk bremseveske :-) Pakke med seg strips , race tape , og div verktøy er alltid kjekt. moped hjelm funger.

Får handle inn noen kanner da :)

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Even svarte på det meste, han er en veteran mtp. isbanekjøring og lokalkjent. De selger oktanbooster der i tilfelle du skulle ha tung fot.

 

Vi er ikke så strikse på bekledning på vintertreff, annet enn at vi anbefaler at man ikke har på seg så mye tøy i worst case man skulle gå igjennom isen, så man ikke har så mye tøy som kan suge vann (Når det er sagt har det aldri gått en bil igjennom isen på våre treff, den er svært sikker)

Vi er mer opptatt av at kjøretøyet ikke lekker væske av noe slag som vil gå i isen og til slutt i vannet.

Vi er også opptatt av at hjelm brukes og belte/stol er godt festet i tilfelle kollisjon imellom kjøretøy.

Bil med ispigg uten bur er fyfy og ikke tillatt, her har vi sett biler take på treff tidligere og blant annet frontrute knuste og hele kupeen ble fylt med snø. Ingen personskade men en påminner om at ting kan skje.

Utover det er det ikke mye bremseklosser som går, ei heller blir bremsene så varme da du bruker mye skrens for å redusere fart som oftest men fersk bremsevæske er aldri feil. Dekkene derimot kan bli veldig varme (snakker av personlig erfaring)

Mopedhjelmen din er godkjent, dog kan du etter vintertreffet vurdere en annen hjelm som er lettere og mer tilpasset bilkjøring (eksempelvis hans-anker?)

 

Klubben har med brannslokningsutstyr, men fare for brann ordnes stort sett av seg selv ellers er man omgitt av snø.

Det som er utfordringen er snødriv og at en bil evt. snurrer eller reduserer fart også kommer det en bil bak som ikke klarer å stoppe i tide. Derfor er det viktig å bli i bilen så er man best beskyttet til tauebil kommer.

 

Jeg benytter også anledningen til å understreke at reglene er der først og fremst for å verne våre medlemmer ifra alvorlig skade og at arrangementet er under sikre og trygge forhold. Det er planlagt at de fleste i hovedstyret får en oppfriskning på førstehjelp like før treffet, slik at hvis en ulykke skulle oppstå så vil vi som arrangør være best mulig forberedt til å øyeblikkelig yte hjelp inntil profesjonell instans ankommer.

 

 

 

En ting er ihvertfall sikkert, du kommer ikke til å angre litt på at du tar deg en tur. Veien opp og ned til treffet får man sett litt av det Norge faktisk er, den uvurderlige kjøretreningen man får på isen under trygge forhold, alle de morsomme øyeblikkene som du helt sikkert vil oppleve, det hyggelige samholdet imellom medlemmene i denne klubben og generelt etter endt kjøring hvor kvelden faller på og man blir mer kjent med de du kjørte med/mot på isen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett par ting på hjertet før kommende istreff.

 

1: Ønske om at dere stiller med en tyngre trekkbil itillegg til de vanlige amaroc og transporter bilene. Er det mye snø , så sitter bilene godt og da må disse lettere trekkbilene rykke bilene løs. Dette har medført både avrevne trekkøyne , avrevet bakende og avrevet front for vår del. En tyngre trekkbil/traktor har vekten på sin side , å kan dra bilen løs , uten at det går utover bilene.

 

2: I fjor var det tydeligvis ett forbud om å gå ut av bilene når vi hadde kjørt fast.

Jeg var så dum at jeg gikk ut av bilen å måkte frem trekkøyet bak , da dette var flyttet og jeg ville gjøre det raskere for opptrekking.

Da fikk jeg en oppstrekk av vedkommende i trekkbil.

Jeg har vært med på vacn istreff hvert år siden første treffet i funesdalen i 05/06 , og har aldri opplevd det som noe problem at noen måker frem bilen selv og fester slepetau.

Folk som kjører , skal uansett ta hensyn til biler som har kjørt ut og ved trekking. Vi er voksne mennesker som er i stand til å vurdere selv om bilen står slik til at det er trygt å bevege seg ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye tryggere for deg å vente til det kommer en trekkbil med gulblink på stedet. Det er ingen grunn til at du trenger ut av bilen før det. Ja vi er voksne folk, men horna kommer fort og du kan ikke lese tankene til han som kommer i full fart bak. Reglene på det vil være helt like i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men hvis det er lov å gå ut av bilen når trekkbil har kommet så skal jeg gi meg på det. Som jeg forsto det i fjor så skulle man ikke ut av bilen uansett. Og da blir det vanskelig å se over bilen før man trekker , så man ikke ødelegger noe unødvendig som fks løse fangere , lykter osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Even svarte på det meste, han er en veteran mtp. isbanekjøring og lokalkjent. De selger oktanbooster der i tilfelle du skulle ha tung fot.

 

Vi er ikke så strikse på bekledning.........

 

Takk for mye god informasjon! :) Ingen anelse hva som går av bensin på et slikt treff, vet bare S3en er sulten når man skal ha det litt gøy :P Går vell litt bensin for å komme seg oppover og :) Blir vell å få med en kamerat og i en passarally vr5 4 motion og!

 

Blir artig det her, gleder meg virkelig!

 

God jul også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men hvis det er lov å gå ut av bilen når trekkbil har kommet så skal jeg gi meg på det. Som jeg forsto det i fjor så skulle man ikke ut av bilen uansett. Og da blir det vanskelig å se over bilen før man trekker , så man ikke ødelegger noe unødvendig som fks løse fangere , lykter osv osv.

Var nok ikke meningen om det virket vel strengt, vi hadde en episode hvor passasjer løp nedover på banen og sjåfør stelte seg på taket av bilen så passasjerer kunne ta bilde. Etter det så er det blitt strammet inn en del. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut av bilen skal du selvfølgelig få komme når vi har fått stilt trekkbilen foran som en barriere, det er bare hyggelig det å slå ann et par ord imens vi trekker bilen ut, vi har forøvrig også notert ned innspillet ditt om å se på mer skånsomme måter å trekke biler ut på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvordan det ligger an med romkapasitet, men jeg har akkurat avbestillt mitt rom på femundtunet om noen behøver.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvordan det ligger an med romkapasitet, men jeg har akkurat avbestillt mitt rom på femundtunet om noen behøver.

 

Jan Brede

 

Hotellet er fullbooket. Dobbelt rom du hadde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

98 selger dei i engerdal. Ca 3mil OM man må ha 98.. En femmer er nok kresen i oktanvalg. Min S4 ville iallefall ikke ha 95 på isen for 2 år siden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

98 selger dei i engerdal. Ca 3mil OM man må ha 98.. En femmer er nok kresen i oktanvalg. Min S4 ville iallefall ikke ha 95 på isen for 2 år siden :P

Mener dem ikke har det lenger :)

Må vel over på svensk side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Engerdal sluttet med 98 januar 2016. En bensisn stasjon I Trysil som hadde 98 igjen I fjor.

Du får 98 på Røros og Tynset hvis du kommer fra den siden til treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte og til Trysil for å fylle opp 98.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener dem ikke har det lenger :)

Må vel over på svensk side

Da blir det verre. Ja. E vell litt over 4 mil til Idre. Så blir no litt kjøring fram og til bake. Fylle med seg ett fat eller 2 da dei som treng 98BF :)

 

 

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell i Trysil har vel 98/99 enda:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får 98 oktan på Shell Alvdal, Max bensin Tynset og over grensa til idre :) om ikke noe har endret seg etter vi flytta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at parkering på isen er liten.Denne burde kanskje utvides? Er det strøm ved isen?

 

Jeg tar med et mig aperat i tilfelle noen trenger.

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at parkering på isen er liten.Denne burde kanskje utvides? Er det strøm ved isen?

 

Jeg tar med et mig aperat i tilfelle noen trenger.

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

 

Vurrusjøen som har brøyta opp, skal høre om vi får laget litt større plass. Strøm har ikke jeg sett på isen når jeg har vært der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar uansett med et sveiseaperat så folk vet om det. Finnes strøm på campen.

 

Veldig fint å ha trekkbil med verktøy tilgjengelig i depo hvertfall. Tralle kan man jo parkere på land.

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar uansett med et sveiseaperat så folk vet om det. Finnes strøm på campen.

 

Veldig fint å ha trekkbil med verktøy tilgjengelig i depo hvertfall. Tralle kan man jo parkere på land.

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

 

Ja, det er flotte saker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.