Anbefalte innlegg

Hallo!

Da er jeg endelig VACN-medlem, og jeg hopper rett ut i et problem jeg har med den ene bilen.

Jeg har en Golf GTE, men den skrur jeg naturlig nok ikke noe på. Men jeg har også en 2006 Passat 1,9TDI som ekstrabil.

Kjøpte den med sliten hovedsylinder til kløtsjen. Selve pinnen på sylinderen var brukket, så jeg bestilte ny og byttet den. Fikk på plass alt og luftet kløtsj. Mekanisk tar den som den skal. Trykker jeg inn slipper den giret og bilen triller.

Men den vil ikke starte. Det står bare "depress clutch" i displayet og bilen er død. På disse bilene sitter clutchsensor på selve sylinderen og jeg skrudde ut den igjen og byttet tilbake til den gamle sensoren for å prøve. Still no go. Har og forsøkt å lade batteriet. Ingen forskjell.

Jeg begynner å bli temmelig oppgitt, og lurte på om noen hadde noen gode innspill. Jeg har mest skrudd Land Rover og noe BMW tidligere, så har jeg ikke diagnoseutstyr til VAG-biler. BUrde hatt det siden jeg har hatt flere Audier, men de oppførte seg alltid eksemplarisk, så var lite behov.

Veldig åpen for innspill. Veldig åpen for å komme i kontakt med noen med diagnoseutstyr eventuelt. Begynner å bli lei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Om det ikke melder seg noen som bor nærmere deg, så har jeg vag-com med lissens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det høres ut som feil på kabel eller styremodul, dersom ingen sensorer funker.

Er sensoren montert rett? Hvordan er den mekaniske oppbygningen?

Kanskje du kan få en kompis til å aktivere sensoren manuelt mens du sitter i bilen og forsøker oppstart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det løst. Det var sikring nr 10 eller 11 på venstre side som hadde brent. Men var ikke helt åpenbart at den var kaputt før den ble tatt ut og finstudert. Og jeg fant ingen åpenbar relasjon til kløtshen i utgangspunktet, bare begynte å dra ut sikringer og sjekke en etter en.

Nå starter den! Kommer en annen tråd om nytt problem, men dette problemet er iallefall løst og kløtsjen er en drøm nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEN er vanskelig å finne as.. godt jobba :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.