Rødt blinkende lys, Audi Cab -98

Anbefalte innlegg

God aften :)

Hadde egentlig pakket bort cab'en for vinteren, men så skjedde det noe med bruksbilen, og lang historie kort så måtte jeg i hui og hast hive på noen vinterhjul på 80'en og bruke den en uke eller to i saltet.. blæh.. : bh :

Men det er jo en lampe (brake-check?) som blinker et par minutter etter oppstart til vanlig.

Den har nå begynt å blinke vilkårlig under kjøring. Et par blink, så borte igjen i et kvarter, så blinker den i 5 minutter igjen.. Kommer å går litt.

Tenkte først at det var litt snaut med bremsevæske i beholderen, og det bekrefter også instruksjonsboka at skal være feil dersom denne blinker. Toppet opp med væske, men hjalp ikke , blinker fortsatt litt sånn når det passer den.

Hva kan være neste steg på disse bilene om denne blinker? Den blinket ikke før jeg parkerte den for ca 1 måned siden, eneste som er gjort er å ha lagt om til vinterhjul selv, så har ikke revet av ABS sensorer eller slikt.

Kan det lyset også varsle for lite belegg på klosser? ABS feil? Forskjellig/lite lufttrykk i dekk på vinterhjul så ABS sensorer tuller?

Setter pris på innspill her. Forøvrig virker alt som det skal, men har jo blitt rust på skiver etter lagring, så har en liten pipelyd under nedbremsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til cab så godt og ei heller hva slags motor du har, men disse har vel den berømte "bomba" (ihvertfall hvis det er en 2,3E, skulle jeg tro)? Om så, sjekket at du har nok servoolje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, glemte å få med motortypen. Det er en 1,8 20V 125hk, motorkode ADR. Så er ikke den gamle typen BKF på disse såvidt jeg vet.

Servoolje er ikke sjekket, heller ikke motorolje når jeg tenker etter. Hadde en Kia en gang i tiden som blinket med hovedlysa når det var lite motorolje, så alt er mulig antar jeg. Da har jeg et par ting å sjekke imorgen, takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at det var lite servoolje som var årsaken, takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.