Anbefalte innlegg

Takk!

 

Er det noe mer jeg må gjøre enn å koble fra batteriet et minutt når jeg tar av ledningen på bremsemotor for å sjekke kontakten? Begynte igår, men fant ut at jeg må sette bilen ordentlig på bukk for å komme til sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket ikke.

 

Gir opp. Hvem anbefales for feilsøking? Tydeligvis har verkstedet bare byttet deler og trodd det ville funke hittil.

 

- - - Updated - - -

 

Snakket med verksted som byttet modul. Ikke oppdatert noe software. Noen som vet om det har noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket ikke.

 

Gir opp. Hvem anbefales for feilsøking? Tydeligvis har verkstedet bare byttet deler og trodd det ville funke hittil.

 

- - - Updated - - -

 

Snakket med verksted som byttet modul. Ikke oppdatert noe software. Noen som vet om det har noe å si?

 

Hva skjer hvis du setter parkbremsen i "servicemodus" og aktiverer den igjen? Gjøres via vagcom f.eks?

 

Skade på ledning eller kontakt ved parkbremsen er mitt tips..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du har rett i det. Bare aner ikke hvor jeg leter.

 

Jeg må sjekke opp vagcom mulighetene ila de neste dagene. Har ikke utstyret selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer hvis du setter parkbremsen i "servicemodus" og aktiverer den igjen? Gjøres via vagcom f.eks?

 

Skade på ledning eller kontakt ved parkbremsen er mitt tips..

 

Tenker du på kontakten i dashbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på kontakten i dashbordet?

 

Nei, nede ved selve parkbremsmotoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter ledningsnett eller kontakttrøbbel på motoren av meldingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny og Vidar, jeg tror dere har rett.

 

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal teste dette. Jeg tok løs kontakt og renset med kontaktspray igår, men utover det er jeg litt blind. Jeg må innrømme at det sitter langt inne å kontakte Møller. Delvis fordi de åpenbart har byttet deler fremfor å feilsøke da ting ble byttet i september, og delvis fordi de har vært kjipe på reklamasjon på Golfen jeg har nå. De har uansett ikke tid før i desember ser det ut til.

 

Så enten må jeg finne en måte å løse det på eller så må jeg finne et verksted som gidder å feilsøke uten at det skal koste en enorm formue!

 

jeg har forøvrig bedt om diagnoseprotokollen på bilen fra da forrige eier byttet modul og bryter på vestlandet i september. Så får vi se om det er samme feilkoder som kommer opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar denne tråden kjeder folk etterhvert, men jeg oppdaget noe idag.

 

Jeg mailet med merkeverkstedet som byttet nevnte modul og bryter. En jobb til ca 11.000 kroner. Fikk diagnoseprotokollen. Samme feilmelding den gangen som nå. 02443. Så de har med andre ord ikke løst problemet.

 

Det er heldigvis ikke jeg som har hostet opp 11.000 kroner for dette, men jeg hadde vært gretten om det var mine penger og det ikke løste problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at det bare er byttet venstre bak. Og nå har du feil på høyre bak. Hva har det med det møller har gjort til 11.000kr ? Da må du vel bytte på høyre bak nå da.

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at det bare er byttet venstre bak. Og nå har du feil på høyre bak. Hva har det med det møller har gjort til 11.000kr ? Da må du vel bytte på høyre bak nå da.

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

 

Hei!

 

Det var det jeg trodde først, og skrev. Men senere i tråden skrev jeg at jeg fant ut av det ble byttet venstre bak for et par år siden. Og så ble alt byttet på nytt i sommer. Bremseskiver, klosser, kalippere og bremsemotorer på begge sider bak. Alt gjort på merkeverksted (i Sverige).

 

Så gikk det to måneder, før bilen i september får feilmelding 02443, høyre side bak. Verkstedet på vestlandet bytter da modulen og bryteren, en jobb som kommer på 11.000 kroner.

Innenfor de neste 1.000 km kommer 02443-feilen tilbake. Bilen gir samme feilmelding nå som den gjorde før verkstedet brukte 11.000 kroner på å reparere og trodde de hadde løst problemet.

 

Ble det mer oppklarende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde det ikke gå på garanti da?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde det ikke gå på garanti da?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

 

I teorien, men feilen ligger antagelig mellom bremsemotor og modul. Skade på ledningsnett eller lignende.

 

Må uansett få fikset først, så får jeg se på reklamasjon etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et forum for å løse problemer, og da må det skrives :)

 

Dessverre så er ledningsnettet på 3C (blant annet) helt bedritent.. En liten skade på isolasjonen, så råtner tråden innvendig og ut. Blir svart og dør.

 

Lag deg en ledning som du bypasser det originale nettet. En ledning om gangen. Altså mellom brekkmotor og nærmeste kobling.

 

Men prøv å sett bremsene i servicemodus og lytt nede ved caliper samtidig når du får mulighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lytt etter hva? Det høres ut som den får strøm innimellom. Men vanskelig å måle strøm på ledning når jeg skrur alene. Får hjelp av kompis i helgen. Noen som vet hvor ledningen går fra motor? Altså hvor langt frem? Om ledning må byttes, hvor sitter andre enden av den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk innom Møller idag.

 

De skal antagelig se på bilen til uken, om jeg ikke finner ut av dette før det. Men han ene mente at når modul, bremsemotor, kalipper og bryter var byttet var det lite annet enn brudd i ledningsnettet igjen som kunne skape dette. Det må isåfall skjøtes på ny ledning på ledningsnettet. her er jeg utenfor det jeg tror jeg gjør selv av reparasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Møller skal ha enda. Men jeg snakket med Nilsson bil i Strømstad, som jeg har god erfaring med. De fakturerer 4 timer jobb for å bytte ledninger på begge sider bak, men selve delene er jo billige. Timeprisen er jo lav i Sverige, så det kommer på 750 kroner timen. Siden jobben er under 6500 så kan jeg få tilbake momsen på grensa og, og da kommer det på 2.800. Det er egentlig greit å betale 3.000 for å få det ut av verden, men Nilson kan ikke før om to uker. Møller frykter jeg blir dobbel så dyrt.

 

Er dette en jobb det er sannsynlig å gjøre selv? Eventuelt, er det noen dere vil anbefale som kan gjøre jobben rimeligere enn Møller og før Nilsson?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Møller hatt bilen i to dager uten å finne ut av ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tok en god uke med feilsøking. Men viste seg å være noe galt med den ene bremsemotoren, som var ny i sommer.

 

Fikk alt på reklamasjon, så jeg er mildt sagt fornøyd med Møller !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.