#1 Skrevet Juni 22, 2005 Hei Har en A6 1,9tdi 98mod. Kjørte opp en lang bakke med full pinne på 3gear og plutselig mistet jeg all motorkraft.Kjennes ut som turboen ikke er der, men ryker ikke og har heller ikke gjort det tidligere! Noen som har hatt samme problem? Jeg regner med at lmm har tatt kveld men dersom andre har tips så gjerne det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2005 Noe dritt i diesel/dieselfiltret som plutselig tetta igjen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2005 Dersom det går hull på slanger får du de symptomene, men da ryker den ofte mer. Lmm kan være gåen, men det kan også være magnetventil. Stikk innom en Møllersjappe og se om du finner noen feilkoder. Det kan også være styringen på VNT'en i turboen din som har kokset seg, slik at den henger på en stilling hvor turboen ikke lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2005 Dersom det går hull på slanger får du de symptomene, men da ryker den ofte mer. Lmm kan være gåen, men det kan også være magnetventil. Stikk innom en Møllersjappe og se om du finner noen feilkoder. Det kan også være styringen på VNT'en i turboen din som har kokset seg, slik at den henger på en stilling hvor turboen ikke lader. VNT hva er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2005 Variable Nozzle Turbine Gir vel kjappere spool up uten å måtte bruke mindre turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2005 Hei Har en A6 1,9tdi 98mod. Kjørte opp en lang bakke med full pinne på 3gear og plutselig mistet jeg all motorkraft.Kjennes ut som turboen ikke er der, men ryker ikke og har heller ikke gjort det tidligere! Noen som har hatt samme problem? Jeg regner med at lmm har tatt kveld men dersom andre har tips så gjerne det! Hører du det "blåser" under bilen ?? på min (s4 1992) så hadde jeg ett lite hull i slangen inn til intercooleren.....symptomene var at bilen ga seg med engang turbotrykket økte....Da hørte jeg det "pustet" "blåste" under bilen ......Det var som å kjøre med uten turbo og da ble det ikke mye power gitt Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2005 Problemet med hull i trykkslanger på tdi er at den ryker merkbart mere etterpå. Chip eller ikke chip. Det har jeg "testet" flere ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2005 Takker for alle svar, får myse litt i mårra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2005 Samme skjedde med min bil i Sverige..Der gikk luftfiltret tett..Ikke så veldig stor sjans for at det skjer, men det kan jo være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2016 løsningen ble her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...