Mistet drakraft. - A6 1,9tdi 1998-mod

Anbefalte innlegg

Hei

Har en A6 1,9tdi 98mod. Kjørte opp en lang bakke med full pinne på 3gear og plutselig mistet jeg all motorkraft.Kjennes ut som turboen ikke er der, men ryker ikke og har heller ikke gjort det tidligere! Noen som har hatt samme problem? Jeg regner med at lmm har tatt kveld men dersom andre har tips så gjerne det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe dritt i diesel/dieselfiltret som plutselig tetta igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det går hull på slanger får du de symptomene, men da ryker den ofte mer. Lmm kan være gåen, men det kan også være magnetventil. Stikk innom en Møllersjappe og se om du finner noen feilkoder.

 

Det kan også være styringen på VNT'en i turboen din som har kokset seg, slik at den henger på en stilling hvor turboen ikke lader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det går hull på slanger får du de symptomene, men da ryker den ofte mer. Lmm kan være gåen, men det kan også være magnetventil. Stikk innom en Møllersjappe og se om du finner noen feilkoder.

 

Det kan også være styringen på VNT'en i turboen din som har kokset seg, slik at den henger på en stilling hvor turboen ikke lader.

 

VNT hva er det? : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Variable Nozzle Turbine

 

Gir vel kjappere spool up uten å måtte bruke mindre turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en A6 1,9tdi 98mod. Kjørte opp en lang bakke med full pinne på 3gear og plutselig mistet jeg all motorkraft.Kjennes ut som turboen ikke er der, men ryker ikke og har heller ikke gjort det tidligere! Noen som har hatt samme problem? Jeg regner med at lmm har tatt kveld men dersom andre har tips så gjerne det!

 

 

Hører du det "blåser" under bilen ??

 

på min (s4 1992) så hadde jeg ett lite hull i slangen inn til intercooleren.....symptomene var at bilen ga seg med engang turbotrykket økte....Da hørte jeg det "pustet" "blåste" under bilen ......Det var som å kjøre med uten turbo og da ble det ikke mye power gitt :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med hull i trykkslanger på tdi er at den ryker merkbart mere etterpå. Chip eller ikke chip. Det har jeg "testet" flere ganger. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar, får myse litt i mårra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med min bil i Sverige..Der gikk luftfiltret tett..Ikke så veldig stor sjans for at det skjer, men det kan jo være :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsningen ble her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.