Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på hva er forskjellen på vr6 motoren som sitter i en Skoda superb 3.6l 260hk kontra Passat sin vr6 med 300hk? :) er den bare strupet ned elektronisk eller er den mekanisk strupet? :)

Eventuelt hvordan kan man få 300hk ut fra Skodaen sin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

260 har motorkode CDVA

280 har motorkode BLV

300 har motorkode BWS

 

Ut i fra motorkoden er CDVA en annen konstruksjon. BLV og BWS har bla ulik veivaksling og stempler.

 

Ok some ETKA digging for you!

 

Basic block for 3.2 AXZ, 3.6 BLV/BWS appears similar, they all use the same sump. but the driver side end seal is different:

022 103 151 D - AXZ/BLV

03H 103 151 B - BWS

 

cylinder head uses same basic parts all over, but the casting must be slightly different somehow:

03H 103 351 A - AXZ/BLV

03H 103 151 B - BWS

 

cylinder head gasket is the same for all:

03H 103 383 K

 

Cranks are all different:

03H 105 101 A - early AXZ

03H 105 101 C - late AXZ

03H 105 101 B - BLV

03H 105 101 H - BWS

 

conrods all the same as are all the bearing shells:

03H 198 401 A - conrod

 

pistons are all different:

03H 107 065 J - piston 1, 3, 5 - AXZ

03H 107 065 N - piston 1, 3, 5 - BLV

03H 107 065 S - piston 1, 3, 5 - BWS

 

03H 107 066 J - piston 2, 4, 6 - AXZ

03H 107 066 N - piston 2, 4, 6 - BLV

03H 107 066 S - piston 2, 4, 6 - BWS

 

03H 198 151 A - set of piston rings - AXZ

03H 198 151 B - set of piston rings - BLV

03H 198 151 C - set of piston rings - BWS

 

camshafts + valves:

03H 109 101 J - camshaft, outlet - BLV/BWS/AXZ

03H 109 102 J - camshaft, inlet - BLV/BWS

03H 109 102 K - camshaft, inlet - AXZ

 

022 109 601 G - inlet valve, 102

022 109 601 H - inlet valve, 136

022 109 611 N - exhaust valve, 102 - AXZ/BLV

022 109 611 P - exhaust valve, 136 - AXZ/BLV

022 109 611 D - exhaust valve, 102 - BWS

022 109 611 E - exhaust valve, 136 - BWS

 

Cam chains etc all same except for an 'input shaft' differs on BWS which is just the stud one of the sprockets runs on (maybe down to the different end seal above?)

 

oil pump, pickup etc all same but dipstick and guide tube differs for AXZ, possibly just down to inlet packaging or something

 

oil filter etc same on all, but cooler + seal different on BWS. seal is larger so maybe the oil cooler is just bigger? end cover is same on all

 

coolant pump, thermostat and engine flanges same on all, some hoses differ on the 3.6 engines to the 3.2

 

inlet manifold same on both 3.6 engines, but different to 3.2 (3.2 is 1 piece, 3.6 is split):

03H 133 185 F - inlet manifold - AXZ

03H 133 201 N - inlet manifold upper part - BLV/BWS

03H 133 204 B - inlet manifold lower part - BLV/BWS

03H 133 062 - throttle body - BLV/BWS/AXZ

 

fuel rail and injectors are same on all, fuel pump differs on BWS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for et bra svar! :D Det forklarte en del :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.