Problemer med G28 sensor 2007 passat 2.0tdi

Anbefalte innlegg

Hei.

Han eldste har en 07 passat 2.0 tdi.

Går i nødmodus sånn av og til, det varierer med tidsrom mellom hver gang.

Kan det være ledningsbrudd en plass siden det kommer og går, eller er det bare å få ihus en ny sensor?

Noen som vet hvordan det er å komme til den, og om det er noe mann må være obs på angående bytte av den?

På forhånd tusen takk for svar 😊

Odd Sigve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har hatt samme problem med en kompis sin bil. På den var det selve sensoren som løste problemet.

Den er utrolig teit plassert på svinghjulet i forkant av motoren imellom oljekjøleren og girkasse. Jeg måtte av med oljekjøleren for å komme til. Du trenger nok en ny pakning til den når du demonterer den. Jeg hadde en kompis som lyste/filmet for meg fra oppsiden mens jeg lå på bakken med en umbraco nøkkel og han guidet meg til selve skruen.

Det er litt fare for å runde skruen og da har du ett stort problem hvor du må av med girkasse for å få det til. Jeg klarte også å knekke peilepinrøret ved montasje så det kan du være obs på.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg hadde same problem på min 06 Touran. Fikk også en oljenivå alarm når det skjedde å motor gikk i nødmodus. Eg mistenkte ledningsbrudd pga den alarmen, men det var sensor bytte som måtte til.

Som nevnt i tidligere svar, so måtte olje kjøler demonteres før å komme til sensoren på min bil også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar og beklager seint svar ja har forstått at den står veldig kipt plassert vi får se på hva vi finner ut.

Kan noe ha skjedd ved bytte av regreim? Reima står ei tann feil? Jeg har ikke så mye peiling på akkurat det. Men var etter bytte av denne feilen kom sa han. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men hører en ulyd som kommer og går når den står på tomgang. Men hadde det vært reims hadde vel andre ting også gått til pises?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.