#1 Skrevet Juni 22, 2005 Heisan Har akkurat byttet motor på TT`n og får ikke startet fanteriet. Prøvde og koble til VAS diagnoseverktøy, men fikk ikke kontakt med hjernen. Har målt i sikringsboksen og mangler strøm på alle sikringer til hjernen og bensinpumpa. Har gått over el nettet i motorrommet flere ganger uten å finne "avglemte" kontakter og koblinger. Starteren fungerer, alt annet elektrisk fungerer som lys vinduer speil etc. Bilen har stått uten strøm enn 4-5 måneder. Noen som har noen gode forslag på hva dette kan skyldes eller har tilgang på koblingsskjema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2005 Bumper denne jeg da jeg begynner å bli sånn passe desperat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2005 Høres ut som du kan ha brudd eller rift i en ledning. Merkelig greier detta her, Har ikke vært borte noen av denne typen problemer får, men jeg ville gitt ledningsnettet en extra titt jeg. Vennlig hilsen TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2005 Hallo Jeg trur jeg har ohmet hver eneste ledning mellom motor og kupe uten å finne noe brudd. Jeg har liggende ett komplett ledningsnett til her med hjerne, instrument og tenningslås, så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve og kople dette på motoren utenom resten av bilen og se om det blir noe mer liv da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2005 Da vet jeg desverre ikke hva som kan være glat Dag. Får håpe du finner ut av dette iallfall. Mener jeg har hørt noen om en form for RESET av elannlegget men dette er jeg IKKE sikker på. Må iallefall det når man kobler ut diverse ledninger i bilen. Lykke til da! Vennlig hilsen TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2005 Hallo Jeg trur jeg har ohmet hver eneste ledning mellom motor og kupe uten å finne noe brudd. Jeg har liggende ett komplett ledningsnett til her med hjerne, instrument og tenningslås, så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve og kople dette på motoren utenom resten av bilen og se om det blir noe mer liv da. Når jeg ribbet bilen min helt ned og koplet fra el anlegget hadde ikke jeg strøm heller..Skal ta en tlf til en kompis , Han vet sikkert hva som er gale..Gi meg et par timer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2005 Når jeg ribbet bilen min helt ned og koplet fra el anlegget hadde ikke jeg strøm heller..Skal ta en tlf til en kompis , Han vet sikkert hva som er gale..Gi meg et par timer Det hadde vært supert hvis du har en som kan hjelpe meg. Hva var feil når du monterte sammen bilen din da? Var det en reset prosedyre som TThomaz nevnte tidligere her? Jeg håper det bare er en bagatell som gjør det. Bilen startet å gikk før motoren ble plukket ut, så det er noe som har skjedd i forbindelse med motorbytte og at bilen har stått uten strøm. Var en liten stund redd for at hjernen hadde tatt kvelden, men i og med at den ikke får strøm så funker den vel heller dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2005 Når jeg ribbet bilen min helt ned og koplet fra el anlegget hadde ikke jeg strøm heller..Skal ta en tlf til en kompis , Han vet sikkert hva som er gale..Gi meg et par timer Har du fått sjekket med kompisen din, Kenneth. Er rimelig desperat for øyeblikket. Hauverk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2005 Har du fått sjekket med kompisen din, Kenneth. Er rimelig desperat for øyeblikket. Hauverk Vist du ikke har strøm fram til hjernen er eneste løsningen Brudd fra hovedstraumen..Vist du har kommet borti den imens du senket nye motoren nedi.Fort den blir delt i to.Det kan ikke vere noe annet mente han.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2005 Vist du ikke har strøm fram til hjernen er eneste løsningen Brudd fra hovedstraumen..Vist du har kommet borti den imens du senket nye motoren nedi.Fort den blir delt i to.Det kan ikke vere noe annet mente han.. Alle ledningene fra motorrom og inn i cupeen er målt og ingen feil funnet. Da får jeg koble opp det andre ledningsnettet jeg har og prøve å starte den med det. Hadde vært gøy å fått fart på bilen. Har aldri prøvd en TT før. Tror det må være gøy med en med litt motor i. Takk for hjelpen. Hvis det er noen andre som får noen lyse ideer så ikke nøl med å poste dem. Her skal alt prøves. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2005 Jeg er helt sikkert på jordet nå (kanskje på feil jordet til og med) Men det første jeg tenkte på var startsperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 28, 2005 Jeg er helt sikkert på jordet nå (kanskje på feil jordet til og med)Men det første jeg tenkte på var startsperra Jeg har hele tiden trodd at bilen ville starte men stoppe igjen med en gang hvis det var startsperra som var problemet. Det gjorde passaten min når jeg skiftet instrumentpanel i den. Glemte og få kodet om ene nøkkelen og når jeg startet bilen med den så fyra den men stoppa med en gang. Tanken har streifet meg at det kan være annerledes på TT`n, men synes det er litt rart at det ikke er strøm på noen av sikringene til hjernen. Hvis startsperra har tredd i kraft, skulle en vel sett dette på VAS eller Vag-Com, men her får en ikke kontakt med hjernen i hele tatt. Forsøker og få tak i el-skjema på bilen for å få sett hvor strømmen til sikringene skal komme fra, men det er ikke lett å få sneket seg til en kikk på ett merkeverksted i hvertfall. Så hvis det er noen som har koblingskjema til TT eller vet hvor en kan få tak i , så hadde det vært supert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 28, 2005 Elskjema og rep.manual på CD-ROM kan du bestille hos http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=att5 Koster $99.95 + frakt og mva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 28, 2005 Elskjema og rep.manual på CD-ROM kan du bestille hos http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=att5Koster $99.95 + frakt og mva. Har prøvd å bestille, men fikk til svar at det ville ikke være tilgjengelig før i september. Håper bilen er i drift før den tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 2, 2005 Da har jeg funnet ut hva som mangler for at hjernen og bensinpumpe skal få strøm. Det som mangler nå er at ett rele jordes, men klarer ikke finne ut hva som må til for at det skjer. Skulle så gjerne hatt ett koblingskjema. Ingen som har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...