Bygge om fra kilereim til mutireim Audi s2

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva man trenger av hjul og lengde på reim er en s2 coupe 3b motor

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil da trenge alle delene fra AAN, men dette er en svært omfattende ombygging, da kompressor til AC etc sitter på annet sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette i vår, dog uten AC. Måtte ha braketter, strammer og dynamo fra AAN. Servopumpe fra 2.5 diesel passer rett på om du ikke skal ha hydraulikk på bremsene.

Dette var plankekjøring og bolt on, men du får litt ugunstig plassering av dynamo foran radiator.

20161119_120044.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svingningsdemper og reim må du selvfølgelig også ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ha ac så da bør det være greit å bygge om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er plass til å ha dynamo der pga wagner innsug og slangen fra ic til innsug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er litt mer tuklete, men det er fullt mulig å flytte dynamoen til den andre siden og fortsatt kjøre multireim. Kjenner en som gjorde dette i en gammel coupe i fjor vinter. Han kjører AAN innsug og skråstilt radiator så han har litt bedre plass rundt servopumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagde han feste til dynamo selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han endte opp med å lage en brakett mellom brakettene. Feste på dynamoen til AAN er likt som feste til blokka er på en med kilereim. De passer ikke sammen, men det var visst relativt enkelt å lage en brakett i mellom. Vurderer å gjøre det samme på min. Husker ikke i farten om han fikk brukt orginal reim eller om han måtte ha for AC.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nytt hjul til dynamo å da var problemet borte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.