#1 Skrevet November 19, 2016 Hei, jeg holder på å bygge om min MK1 til 16V. Når jeg starter opp motoren tikker den en del(høres ut som ventiltikking eller lignende). Jeg har derfor tatt av toppdekselet for å sjekke ut hvordan det ser ut, men med min begrensede kunnskap vet jeg ikke hvor ille det er. Ut ifra det jeg ser anntar jeg at begge kammene og sansynligvis alle løfterne må byttes, men jeg håper altså det ikke er tilfellet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2016 Nye løftere og kamkjede, toppdeksel pakning og simring på kammen. Good to go Vil anbefale autodeler.co.no som leverandør. Utrolig gode priser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2016 Takk for hurtig svar, er kammene ok altså? toppdeksel pakning er relativt ny, må den byttest siden toppdekselet er tatt av igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2016 Har motoren stått lenge ? Ser litt sånn ut Kammene er nok ok, kan fint bruke opp igjen pakningen et par ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2016 Motoren hadde stått noen når når jeg kjøpte den. Jeg tok derfor en service og byttet blant annet toppdekselpakninger. Det kommer også en del hvit røyk, så jeg må nok bytte topp-pakning og bolter også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2016 Betyr dette at du ikke skal ha motoren du har sagt de siste 2-3 mnd at du skal ha og bare venter på en mulighet for å komme å hente???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2016 Hæ? Har jeg sagt at jeg skal ha en motor? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2016 Denne motoren har jeg hatt i snart et år og har derfor ikke bydd på noen motor siden jeg kjøpte den. Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 21, 2016 Er det slik at ventilføringer og tetninger bør byttes også? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2016 (endret) Tetninger er dumt å ikke bytte ja, samt sjekker føringer og da og slipe inn ventiler. Kommer an på hva du kan gjøre selv. Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2016 Klarer nok mye selv, men kan ikke alt trenger jeg noe spesialverktøy? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2016 Hæ? Har jeg sagt at jeg skal ha en motor? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk Hei! Her har jeg fovekslet deg men en annen, beklager dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2016 Hei!Her har jeg fovekslet deg men en annen, beklager dette Den er grei, ingen problem Sent fra min SM-G800F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...