trøbbel med Audi b7 2.0tdi bpw

Anbefalte innlegg

Har et sykt irriteranes problem med den bilen min! Kan IKKE parkere i oppoverbakke i noen timer/over natten, da får jeg ikke start... parkerer jeg på flatmark/nedoverbakke så starter bilen lett, men rister veeeldig og har lite motorkraft, kjører i 2-3km så dør bilen bare helt ut og da får jeg ikke start via nøkkel... må trillstartes, men hender at den må trillstartes mange ganger før den i det heletatt gidder å starte... Noen som vet hva feilen er?

Får ingen relevante feilkoder på driten.....

Har vært plaget med ei dyse som jeg byttet i august, bilen funket flott i 1mnd før bilen begynte å vibrere i det motoren ble kaldstartet men ble bra når jeg gasser litt... men nå er vibreringen hele tiden, har byttet ledningsnettet til dysene på torsdag uten hell... noe mer som kan være feil?

000771 - Cylinder 3

P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 4

Reset counter: 255

Mileage: 205096 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 840 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 13.22 V

Inj. Quantity: 2.96 mg/str

Temperature: 40.5°C

(no units): 0.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den elektriske matepumpa i tanken i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den elektriske matepumpa i tanken i orden?

Hører at den surrer når jeg vrir om tenning så vil tro det ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde nettopp inne en kunde som hadde helt like problemer som du opplever på samme bil/motor. Vi endte med å skifte kamaksel som var slitt samt en dyse og pakninger på resterende dyser. Pakningene var helt flate og ikke tette. På denne var det feilkode på forbrenningsutsetter(feiltenning) på sylinder med defekt dyse. Hvilken dyse ble brukt når det ble skiftet? Ville prøvd å bytte om på dysene for å kunne utelukke helt om problemet fortsatt ligger i samme dysa hvis alt annet er gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.