#1 Skrevet November 22, 2016 Har en 2005 Audi A6 1,8tq awt motor som nå ikke vil gå med LMM koblet til , bilen går helt fint når jeg kobler den fra (og ja jeg har satt inn helt ny orginal LMM fra bosh) De første symtopene jeg hadde på bilen var når jeg presset motor i høyt gir på lavt turtall , da fusket den litt innimellom ... tok etterhvert å leste av feilkoder på bilen og fikk da feil på LMM og evap , byttet dette og bilen gikk fint en liten stunde .... så begynte den å fuske bare mer og mer og jeg fant da ut at det var en coil som var gåen ( fikk feilkode på missfire ) etter å ha fått byttet til 4 nye coiler så gikk bilen perfekt i hen hel dag , så slettet jeg alle feilkoder. Dagen etter nåe jeg startet bilen gikk den skikkelig dårlig , den hostet og harket og fusket noe helt jævlig en periode .... jeg forsket på dette i flere dager , til slutt koblet jeg av LMM og bilen gikk normalt ... ingen fusking på tomgang og heler ingen fusking under kjøring .... bestillte da NY LMM igjen , fikk den i dag og satt den inn ... starter bilen og den fusker som bare det og stopper på tomgang ... går ikke å kjøre med den , så jeg bare kobler fra den igjen og bilen går da igjen normalt Noen som har noen ide om hva dette da kan være ? får ikke opp noen andre feilkoder enn på LMM .... Bilen er chipet Ganske frustrert nå !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2016 I fare for å spørre dumt, men vil allikevel belyse det, da jeg har hørt om andre som har gjort denne feilen. Ofte når man bytter LMM så får man tilsendt kun sensoren, og ikke hele røret man monterer den i. Om man monterer sensor feil vei, vil den gi helt ville avlesinger. Sjekk lufteretning som er merket med en pil på sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2016 Lmm står så klart riktig , kjøpt komplett og ikke bare føleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2016 Ingen som har noen helst ide om hva det kan være ? Kan det være en lamda sensor som er gåen ... ? det som er merkelig er jo at det ikke kommer noe annen feilmelding enn på LMM når jeg leser av feilkoder , kan det være at det er dårlig kontakt ? brudd på en ledning ? å hvordan kan jeg evt finne ut av dette ? En annen ting jeg syns er merkelig er jo at bilen går helt normalt uten LMM koblet inn , den går ikke noe dårligere enn vanlig , trudde bilen ville gå i nødmodus jeg da å ikke gå særlig bra ... men det er ikke tilfellet med denne ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2016 Hvor er denne mappet? Har vært borti at folk bytter masse deler uten at det blir bedre. Også viste det seg til slutt å være en feil med mappet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2016 Hvor er denne mappet? Har vært borti at folk bytter masse deler uten at det blir bedre. Også viste det seg til slutt å være en feil med mappet. Den er mappet hos chipsenter av Johan , den har gått problemfritt i over et år med denne tuningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2016 Hei, Har du prøvd og ta av ledning til lamda og sjekket om du får feil koder da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2016 Nei det har jeg ikke forsøkt , skal jeg da ta den ut men LMM er koblet til eller ikke ... bilen vil jo nesten ikke gå på tomgang engang med LMM tilkoblet ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2016 Ingen som har noen helst ide om hva det kan være ? Kan det være en lamda sensor som er gåen ... ? det som er merkelig er jo at det ikke kommer noe annen feilmelding enn på LMM når jeg leser av feilkoder , kan det være at det er dårlig kontakt ? brudd på en ledning ? å hvordan kan jeg evt finne ut av dette ? En annen ting jeg syns er merkelig er jo at bilen går helt normalt uten LMM koblet inn , den går ikke noe dårligere enn vanlig , trudde bilen ville gå i nødmodus jeg da å ikke gå særlig bra ... men det er ikke tilfellet med denne ..... At bilen ikke fusker med LMM frakoblet er ikke så rart siden den da går i nødmodus. Hva er feilkoden du får opp på LMM? Er det N75 som styrer turbo trykket eller har du manuell boost controller? Har du mbc så får du like mye trykk selv i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2016 Kjører med N75 ja ... og bilen går som normalt (ikke nødmodus) bygger trykk og går som en kule Er umulig å kjøre med LMM koblet til så får ikke lest av hva den da gir av feilkode... men tipper den gir samme kode som når den er koblet fra faktisk .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 9, 2016 Er det ingen som har noen som helt ide eller mening om hva som kan være galt med bilen min ????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2016 Var det akkurat samme symptomer med gammel LMM? Isåfall, er har du sjekket for ledningsbrudd i en eller flere ledere? LMM kan gi feilkode når det er andre defekte komponenter på motoren som forårsaker at LMM hele tiden regulerer noe vanvittig, ofte får man da feilkoder som typisk sier, "feil på signal, usannsynlig signal, utenfor målområdet" etc. Plugg til LMM og kjør en tur med hiddenlogger og følg med på verdiene LMM gir, hvis de varierer voldsomt på stabilt turtall og gasspådrag vil jeg tro feilen ligger et annet sted. Har du prøvd å ohm'e LMM og sjekke verdier opp mot spec.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2016 Problemet er at jeg ikke får kjørt med LMM koblet til , så fort jeg kobler den til og startet bilen stopper den med en gang igjen ... umulig å få den til å gå ... nesten umulig å gi gass da også ... tenkte kanskje det kan være en slange som har hoppet av eller noe ... Bilen oppfører seg sånn uansett hvilken LMM jeg har koblet til ... Hvordan kjører jeg med hiddenlogger da ? og hvordan kan man sjekke evt ledningsbrudd og måle ohm på LMM ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 3, 2017 Tar opp igjen denne tråden ..... har vært å programmert om bilen igjen hos chipsenter men jeg har samme feil ... Det som er merkelig er om jeg tar en ny LMM og kobler til utenfor luftfilterboksen og starter bilen så går den , men så fort jeg blåser litt luft gjennom LMM så stopper bilen tvert , noen som har noen forslag her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...