Audi 80 typ 89q vifte starter ikke

Anbefalte innlegg

Vifta starter ikke . Vifte er ok, samt tempsensor i radiator. Brøvd å kortslutte stikk til temp sensor. Starter ikke, heller ikke ved å legge ledninger til etter kjøling til jord. Rele eller sikring.? Alt er på tysk

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det to eller trepolet vifte, kan være motstandspakke (for halv hastighet)

Ellers er det stor tro på sikring eller rele

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 2 hastigheter på vifta ja. Begge virker om man tester med 12v rett på

Skal være rele som styrer vifte hastighet 2 på rele plass 2. Rele for etter kjøling på nr3 og rele for hastighet 1 på nr 11. Dette mangler jeg. Ser ikke ut som det har vært noe der heller. Samt vet jeg heller ikke om vifta har virket i mitt eie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilde av sikringsboksen liggende, der alt er på plass.?

Fant ut at etterkjøling bare kan aktiveres så så lenge etter motor er skrudd av. Prøvde å legge leder til sensor til jord rett etter motor er skrudd av, da starter vifte iallefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket resistorplata (motstandsplate) ? Hvis det er likt på s2, så ligger denne fremme i venstre hjørne ved siden av radiator. Denne kan bli brudd i/defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett noe slikt, så tror ikke denne har noe slikt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.