#1 Skrevet November 27, 2016 Hei, En kamerat har en caddy 2006 som viskerene går tregt på,hva er lettest å gjøre? Smøre opp leddene eller kan motoren bli dårlig må byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2016 Hei, jeg har en Caddy 2004 og der ble viskerne tregere og tregere helt til de stanset og ikke virket lengre. Jeg demonterte da mekanismen og det viste seg at det var fullt av rust i noen hylser som mekanismen gikk gjennom. Vanskelig å forklare, men du ser det med en gang du har demontert det. De ble da demontert, pusset rene for rust, smørt opp med fett og montert igjen. Dette ble gjort for et års tid siden, og har fungert perfekt etterpå, så jeg gjetter på at det er samme feil i ditt tilfelle. Selve jobben var veldig enkel, og jeg mener å huske at jeg fant en video på youtube som forklarte hvordan man demonterer mekanismen. Håper dette var til hjelp. Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2016 kompis av meg fikk byttet overføring til viskere på møller for en tid tilbake. kom på 4500,- 1,5år senere var samme feil tilbake. overføringa sitter pal fast. jeg demonterer og smører opp. ikke være noe problem siden. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2016 Jeg skiftet mekanisme minus motor på Golf 4-en til kona. Tror den mekanismen kostet rundt 500 kroner fra bildeler.no. Jeg vil ikke anbefale å fortsette å kjøre viskerne når mekanismen er treg; i verstefall kan du brenne opp motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2016 Bytt overføringa. Byttet nettopp på 5er golf til dama og det funka knall. Veldig lett og raskt å bytte. Trodde selv det var motor før jeg ble tipset at motor sjeldent kneler på disse, noe overføringa pleier:) Sent fra min SM-G935F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2016 Hei alle og takk for alle gode svar. Tar og skrur det ifra hverandre og smører opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...