#1 Skrevet November 28, 2016 Hei,,er ny på forumet og tenkte å høre om synspunkter på kjøp av Allroad med nesten 300k på telleren, er min svigerbror som skal handle. Selger sier det aldri har vært byttet olje på gearkassa og forhandler sier den ikke skal byttes,, Er skeptisk til dette men kassa gearer fint og ser ikke ut for noe er feil,, Er det ellers noe som man bør ta hensyn til Luftbelger, dempere og innsug er byttet,,alle servicer er også fulgt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2016 Nå er ikke jeg så kjent med 4f ellers, men olje på kassa --MÅ-- byttes hvartfall. Fine biler. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2016 Takk for svar:) Vet du hva kassa heter som sitter i bilen så kan jeg Google litt for å prøve å finne ut noe mere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2016 Kassen kan sånnsett klare seg ok, men converteren må begynne å bli bra sliten hvis den er på olje som har gått 300 000km(dyrt). Også er spørsmålet NÅR ble luftbelger, manifoldspjeld etc skiftet. Kan jo snart begynne å nærme seg runde to Ville også hørt etter lyd i kjedet ved oppstart. Det er ikke serviceintervall på det, men allikevel en slitedel. Men absolutt gode biler! Har mange kunder som har kjørt disse langt. Når du kommer til den kilometerstanden så står alt på hvordan den er kjørt og hvordan den er pleiet. Regn med noen titalls i året i kostnader på 300 000km da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2016 Takker for bra svar:),,fant ut at quattromodellene til a6 har tiptronic kasse, ikke multitronic, men er begge disse automatkasser med converter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2016 Zf6hp19a heter kassa Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2016 Hadde nok styrt unna pga mangel på olje bytte på kassa. Bytter man olje nå på den så kommer nok noe til å skje med den i etterkant. Samt så er vel glidere evt strammere til regkjedet slitt på den km stand. Men kommer an på hvor billig den er og hvor mye man kan bruke på rep. Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2016 Takker for bra svar:),,fant ut at quattromodellene til a6 har tiptronic kasse, ikke multitronic, men er begge disse automatkasser med converter Er ikke converter på mlt kassene. Disse er helt anderledes bygget opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2016 Gode biler. Men min mening er at skal man kjøpe en godt brukt bil av denne typen, må man enten ha mulighet til å skru selv eller være forberedt på at det KAN komme store verksted regninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2016 Har ikke førstehåndskunnskap til disse, men har notert at følgende har vært diskutert tidligere: - manifoldspjeld slik Jan Aimar nevner, er snakk om 10-15K kr - 3,0 motoren er en del sprekere å kjøre enn 2,7 - rimeligere å eie enn den eldre 2,5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2016 Med denne http://www.finn.no/80220300 som eksempel, så har denne hatt en avskrivning på ca 70' tusen i året. La oss si du kjøper kjerra for 140' og avskriver den helt etter 4 år. Det vil si 35' tusen i året i avskrivning. Over 4 år og 80' tusen km, tror du da du vil bruke 70'-35'=35' tusen i året på reparasjoner? Hvis ikke, så er det jo en billig bil å eie kontra ny bil i tilsvarende klasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2016 Både manifold spjeld og egr kan programmeres bort ved ecu optimalisering Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 30, 2016 Hva med rustangrep på disse bilene? Jeg har forstått det slik at a6 4f har noen svakheter. Vet ikke om dette er overførbart på allroaden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 30, 2016 Er vel samme chassi og type list problemer? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...