Kjøp av 07 Allroad 2.7 tdi med høy kilometerstand

Anbefalte innlegg

Hei,,er ny på forumet og tenkte å høre om synspunkter på kjøp av Allroad med nesten 300k på telleren, er min svigerbror som skal handle.

Selger sier det aldri har vært byttet olje på gearkassa og forhandler sier den ikke skal byttes,,

Er skeptisk til dette men kassa gearer fint og ser ikke ut for noe er feil,,

Er det ellers noe som man bør ta hensyn til

Luftbelger, dempere og innsug er byttet,,alle servicer er også fulgt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så kjent med 4f ellers, men olje på kassa --MÅ-- byttes hvartfall. :)

Fine biler.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

Vet du hva kassa heter som sitter i bilen så kan jeg Google litt for å prøve å finne ut noe mere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassen kan sånnsett klare seg ok, men converteren må begynne å bli bra sliten hvis den er på olje som har gått 300 000km(dyrt).

Også er spørsmålet NÅR ble luftbelger, manifoldspjeld etc skiftet. Kan jo snart begynne å nærme seg runde to :) Ville også hørt etter lyd i kjedet ved oppstart. Det er ikke serviceintervall på det, men allikevel en slitedel. Men absolutt gode biler! Har mange kunder som har kjørt disse langt. Når du kommer til den kilometerstanden så står alt på hvordan den er kjørt og hvordan den er pleiet. Regn med noen titalls i året i kostnader på 300 000km da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bra svar:),,fant ut at quattromodellene til a6 har tiptronic kasse, ikke multitronic, men er begge disse automatkasser med converter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zf6hp19a heter kassa

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok styrt unna pga mangel på olje bytte på kassa. Bytter man olje nå på den så kommer nok noe til å skje med den i etterkant. Samt så er vel glidere evt strammere til regkjedet slitt på den km stand. Men kommer an på hvor billig den er og hvor mye man kan bruke på rep.

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bra svar:),,fant ut at quattromodellene til a6 har tiptronic kasse, ikke multitronic, men er begge disse automatkasser med converter

 

Er ikke converter på mlt kassene. Disse er helt anderledes bygget opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode biler.

 

Men min mening er at skal man kjøpe en godt brukt bil av denne typen, må man enten ha mulighet til å skru selv eller være forberedt på at det KAN komme store verksted regninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke førstehåndskunnskap til disse, men har notert at følgende har vært diskutert tidligere:

- manifoldspjeld slik Jan Aimar nevner, er snakk om 10-15K kr

- 3,0 motoren er en del sprekere å kjøre enn 2,7

- rimeligere å eie enn den eldre 2,5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med denne http://www.finn.no/80220300 som eksempel, så har denne hatt en avskrivning på ca 70' tusen i året. La oss si du kjøper kjerra for 140' og avskriver den helt etter 4 år. Det vil si 35' tusen i året i avskrivning. Over 4 år og 80' tusen km, tror du da du vil bruke 70'-35'=35' tusen i året på reparasjoner? Hvis ikke, så er det jo en billig bil å eie kontra ny bil i tilsvarende klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både manifold spjeld og egr kan programmeres bort ved ecu optimalisering

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med rustangrep på disse bilene? Jeg har forstått det slik at a6 4f har noen svakheter. Vet ikke om dette er overførbart på allroaden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme chassi og type list problemer?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.