#1 Skrevet November 29, 2016 Jeg har et problem som har vart i halvannen måned nå og det er at jeg har en veldig stygg "raklelyd" når jeg starter bilen når den er kald. Vanligvis merker jeg kun dette når jeg starter bilen om morgenen og når jeg skal hjem fra jobb. Dersom jeg har bilen stående i et varmt parkeringshus så er det ingen ulyder. Lyden kommer kun når jeg er i fri eller clutchen er inne, så det er ingen lyder når jeg har bilen i gir og kjører. Mistenker svinghjul/clutch men merker ingenting på bilen når den har blitt "varm" Har kjørt bilen ca 3000 km siden denne lyden kom første gang, inkludert en luftetur på Autobahn så foreløpig lever jeg fint med dette. Men dersom det er et tidspørsmål før noe ryker så kan jeg like godt få fikset det med en gang når jeg finner ut hva som er problemet. Etter 2-3 minutter kjøring så er lyden borte selv om jeg setter bilen i fri. Noen filmer der en kan høre lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2017 Prøver meg igjen på denne, i håp om det er noen som har noen tips å komme med. Tilleggsinformasjon: I det siste har det vært ganske kaldt om morgenen -5 C og da er lyden enda mer fremtredende, men som vanlig gir det seg etter 1-2 minutter og bilen går som ei klokke når den er varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2017 Jeg hadde bilen på service nå, og de byttet strammehjul for viftereim/kilereim. Blitt borte lyden jeg hadde på tomgang. Teorien min er vel at motor har litt mer "firkantpuls" i rotasjon når kald på tomgang, og da er det mer bevegelse/risting i reima, som gir lyd i denne. Så den stod og vibrerte en del på tomgang, men tenkte det var normalt...men var ikke det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...