Servopumpe s2 ABY sliter kraftig selv om den er helt ny! Styresnekke også ny!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har helt ny servopumpe, og helt ny styresnekke/tannstang på s2 aby en min.

pumpa sliter og lager mye lyd ved tomgang og ved svinging uten fart. (stillestående)

Helt ny banjobolt inn på stanga, som visstnok skapte problemer, men dette har ikke løst problemet.

Noen her inne som vet om andre deler det kan være som forårsaker dette?

Eventuellt hvor jeg kan få tak i det, da det meste relatert til dette er utgått og umulig å få tak i overalt!

Mvh

Torstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Torstein,

Jeg opplevde samme problem for ca. en ukes tid siden. Da var problemet at det var lekkasje i systemet slik at det kom luft inn i servopumpa. Sjekk oljebeholder om det bobler der eller at det er for lite servoolje.

Jeg løste problemet ved å tette lekkasje og fylle på godt med olje samtidig som jeg la over helt fra side til side. Mulig det finnes en lufteventil??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Systemet er selvluftende. Har du riktig olje? Fremdeles er det mange som bruker ATF, eller en av disse servooljene man kjøper på bensinstasjonene/bilrekvisitabutikkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! :)

Kjører på Orginal grønn olje, husker ikke i farten hva den heter.

Har ingen antydning til drypping under bilen med tanke på en eventuell lekkasje, men verdt å sjekke opp uansett :)

Setter pris på flere tips! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville jekket opp foran og svingt rolig frem og tilbake 10 ganger mens bilen går for å være sikker på at det ikke er luft i systemet. Deretter sjekket om sugeslangen kan være flat noe sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikret meg at det ikke er luft.. men skal følge slangene litt og sjekke dem.

Har fått tips om at det kan være akkumulatoren. den som ligger bak radiatoren er det vel?

Om dette er tilfellet, sliter jeg litt da denne er umulig og få tak i sier dem.

Vet noen om dette er "bremseakumulatoren" det er snakk om? eller er det en egen akkumulator på servosystemet. Vet servopumpa driver bremsekraftforsterkeren, i hvert fall.

Ingen som vet delenr eller noen som selger brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på AutohausAz.com for mange år tilbake, du kan sjekke de. Evt Rexbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen som vet delenr? evt også om dette er samme akumulator som bremseakumulatoren eller om det er to forskjellige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet utav det! Takk så mye folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du har fått løst det? Isåfall sett tråden som "Løst" og skriv løsningen her, sånn at tråden er til nytte for andre i fremtiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes! det skal jeg gjøre :)

Det er altså samme akumulator. Bremseakumulatoren, med delenr: 4A0612061D

Når de gjelder bilen, så er det eneste del som gjenstår å bytte, da jeg ikke kan forstå at det kan være noe av slangene, da systemet er spylt flere ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk suge siden inn pumpa! Det er ikke sikkert du ser noe lekkasje, men den har en tendens til suge luft i slangebendet inn på pumpa da denne blir morken, bør også bytte alu skivene på banjo koblingene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.