Montere ledbar fjærnlys 2015 Caddy

Anbefalte innlegg

Skal montere ladbar på en 15 mod. Caddy med xenonlys og LED drl. Noen her som vet hvilken ledning inn til lykta eg kan hente styrestrøm til relé? På forhånd takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en slik møller bruker hvertfall, kjøpte en slik hos møller til min 14mod caddy ;) kom dog aldri så langt at jeg fikk montert det :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, teoretisk skulle det ikke være problematisk, men jeg har hørt om folk som har tatt knekken på lykter og styreenheter ved å koble seg inn slik. Om tilfellet er at de har gjort noe feil, eller at systemet faktisk er så ømfintlig vet jeg ikke, men jeg personlig tar ikke sjansen og igjennom jobb så er det heller ikke jeg som betaler - i tillegg er det veldig kjedelig å evt. måtte fortelle at jeg har kverket en styreenhet til x antall tusen.

Men du er hjertelig velkommen til å prøve på gamle metoden, jeg kan finne frem koblingsskjema imorgen hvis jeg husker det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å finne ledning i og ved lykta med strøm til fjærnlys uten hell. ser at det er CAN styrt, og ikke mindre enn 3 styreenheter i lykta.. så blir å montere modul i kupe. noe tungvint, men er eneste løsning.. må da trekke 1 ledning gjennom torbedovegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dèt som ofte knerter styreenheter/komfortmoduler er releer med dårlig jordforbindelse og/eller manglende sperrediode over spolen. Når spolen mister spenningen, kollapser magnetfeltet og spolen induserer egen spenning på ja.. flere tusen volt. Uten sperrediode til å arrestere den overspenningen så er det kjedelig å mate denne spenningen inn på 12v-nettet i bilen eller inn på canbus'en.

Når jeg tenker meg om så tror jeg det er en egen pinne for fjernlys bak instrumentpanelet, det kan også være en sted å hente 12v ifra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.