Alarmen går på i tide og utide - hjelp !!

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har per idag std alarm og defa alarm på bilen. Dvs 2 stk alarmer.

Nå har std alarmen klikket på en måte og går på av og til rett som det er. Når det først går på, kommer den på 2 ganger på rad med ca 2 minutters mellomrom.

 

Jeg har nå tatt sikringen for sentral låsen (sikring nr 3 (fra helt innerst på venstre side) i boksen i motorrommet. Den røde. Jeg mener denne sikringen går både på sentral låsen og std alarmen. Defa alarmen fungerer selv om denne sikringen er tatt vekk. Men minuset er at sentral låsen ikke funker.

 

Er det noen som veit om det finnes egen sikring bare til std alarmen ???

Den trenger jeg egentlig ikke siden jeg har defa alarm på bilen !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener og ha vært borti det med at alarmen går i tid og utide, hvis jeg ikke husker helt feil, plerier feilen og komme fra en av låse kassene.

 

skyt meg ikke om jeg husker helt feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min orignalalarm, det er dog på en 98 golf.

 

På min var det en bryter på låsen til bakluka som var defekt, denne utløste alarmen i hytt og pine, veldig morsomt for naboene midt på natta, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Olav:

Låse kassene ? tenker du på låsene ?

 

Erik:

hehe.....lå en lapp på bilen min endag og der stod det hvordan alarmen gikk og ikke gikk.....jeg hadde ikke hørt noe.....så er nok andre som ikke har likt alarmen min helt :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen, dvs ca 5 år tilbake, var det en svakhet på defa-alarmene som gjorde at de begynte å oppføre seg merkelig. Dette er en garantisak, så jeg vil tro du kan ta turen til nærmeste defa-forhandler å få det sjekket ut i alle fall. Det skulle ikke koste stort...fiksa det gratis med en gang til mor og far en gang i tiden.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Kan ringe de som montere det å sjekke det ut.

 

Defa alarmen i seg selv funker. Jeg har tatt sikringen for sentral låsen og jeg ser at defa slår seg på og av riktig selv om sikringen for sentrallåsen/std alarm er av. Men dog, det kan jo være defa som "fucker" opp dette .....takk for tipset !!!

 

 

PS! Ingen som vet om det er egen sikring til std alarmen ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Defa ulte i utide for en stund siden. Da var det dårlig kontakt i glassrutesensoren. Var en garantisak.

 

Når alarmen har løst seg ut, så viser den hvilken sensor som har utløst den ved at dioden i ruta blinker i en "kode" Hvis du leser i instruksjonsboka til alarmen (Kan finne den på nettet), så kan du finne ut hvilken sensor som forårsaker det. Vet ikke hvor gammel alarmen din er, men min er slik iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min Audi 90 jeg å..

Ble så jævli irriterende til slutt av jeg reiv ut hele hovedboksen til alarmen, å stille ble det gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth:

Husk at det er original alarmen som går i tide og utide ....... og ikke defa alarmen ??

Men mulig den kan forårsake at original alarmen slår seg vill da ....

 

Hans øyvind:

hahaha ...... det er en måte å gjøre det på da :) hehe

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth:

Husk at det er original alarmen som går i tide og utide ....... og ikke defa alarmen ??

Men mulig den kan forårsake at original alarmen slår seg vill da ....

 

Robert

 

Åoff. Beklager, min feil. Skal lese bedre neste gang : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åoff. Beklager, min feil. Skal lese bedre neste gang : rolleyes

 

fort gjort :)

 

Etter at jeg har tatt sikringen(for 3 dager siden) for sentrallåsen så har ikke standard alarmen slått seg vrang......så er nok noe med den std alarmen ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.