#1 Skrevet Desember 6, 2016 (endret) Har en Audi A2 som lager lyd over humpler og ofte ved sving. Lette knekk. Hva bør jeg se etter når jeg løfter bilen opp? Fant en interessant video her,- som til og med en handyman skulle klare å få til? Trenger man firehjulskontroll etter en rep? https://youtu.be/XKEb_NRTpc0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2016 Ingen med tips om hva som typisk er galt? Hadde bilen kjapt oppe på jekk; kunne ikke se noe helt innlysende, bortsett fra foringa på stabilisatorstaget høyre side muligens er slitt. Se bilde. Kan det være fjærbeinslager/innfestning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2016 Fjærbeinslagrene blir fort dårlige på disse og da får du kneppe lyd fra fjæra når du svinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2017 Begynte på denne ikveld, men trenger noe mer verktøy for å bli ferdig. Men spørsmål; når skal man løsne endeledd? I videoene fra Bildeler løsner de endeledd på Audi TT men ikke på VW Touran? Må man ikke ha hjulstillingskontroll dersom man løsner endeledd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2017 Indre drivakselmansjetten din er dårlig. Jo du må ha hjulstillingskontroll etter boka ved bytte av endeledd. Jeg ville begynt med å bytte lenkarmene til stabstagene hvis disse er gamle og dårlige. Slakk her gir ofte en del vonde ulyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2017 Selv om det er en liten glippe/slakk på indrestabstag foringer så er det nok til at høres ut som hele forstillingen er på tur ut.Er et helt vanlig problem på blant annet på golf 4 plattformen,har bytta x-antall av disse på jobb.Begynn med disse før du tar noe som helst annet i forstillingen.Er vist noe gæli med youtube linken,får ikke spilt den av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2017 Bytta foringer til stabilisator (Febi), fjærbeinslager (SKF), støtdemperpute/smusshylse (SKF) og lenkearmer (TRW). Bilen ble fast og fin, og den der ruglete følelsen når man dreier rattet er borte. Vi får se.. Veldig fornøyd egentlig tatt i betraktning det er første gang jeg gjør noe slikt. Den drivmansjetten har jeg sjekket 3 ganger nå, ser ikke noe feil, så lurer på om den er byttet men så har de grist noe helt sjukt mens de holdt på. Er den ev hele drivakslingen lett å bytte? Ellers lærte jeg til neste gang jeg gjør en slik jobb, så skal jeg kjøpe nytt stabstag og støtdempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2017 Alltid litt knot å gjøre jobben, men det er så herlig å være ferdig med det! Ang mansjett så kan det også tenkes å være simmering på aksling i girkassa som lekker også, men da skal du se en del fuktighet inne på girkassehuset også. Alternativt noe som lekker fra motor og ned på akslingen. Klarer ikke se noe mer ut i fra bildet. Hvis det ikke er slakk i leddet, men kun mansjett som lekker så slipper du bytte aksling. Ny mansjett med strips får man kjøpt løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2017 Slitte/dårlige ytre drivledd kan også gi kneppe/slag-lyder, spesielt ved stort rattutslag, har jeg opplevd, på både Allroad og passat. Lydene forsvant ved bytte av ytre drivledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2017 Må dessverre tilbake til denne. Slaglyden er fremdeles der i lav fart og over ujevnheter, og ble tydeligere med sommerdekk på lavprofil. Betalte merkeverksted 850,- uten at de fant noe galt; de antydet at muligens kanskje fremre foringer på bærebro var kanskje litt slitt. Ikke til å bli klok på. Hva mener folk om å bytte begge drivakslene og begge bærebroene? Er dette en lett jobb på disse bilene? Triscan leverer drivaksler; er dette merket bare drit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2017 Jeg slet lenge med å finne ut av samme type feil som dette. Dog på en Touran, men samme symptomer. Selv etter masse feilsøking fant vi ikke slakk noe sted. Bestemte meg til slutt for å bare bytte komplette bærearmer og bærekuler siden bilen hadde passert 170.000km. Når jeg satt med de brukte delene i hånda viste det seg at begge bærekuler hadde endel slakk, men det var ikke mulig å få fram dette når alt var montert sammen, og når bilen hang på bukk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2017 Bytte bærekuler burde vel være billig og enkelt; tre skruer under bærebro og 1 skrue i huset? Leser litt at å bytte bærebroer kan være en kjempejobb med å de løs? Står litt i tvil om man skal gå all in å bytte alt når man først roter rundt, eller bare ta en og en ting om ganga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...