Oppgradere fra 10.9 til 12.9 topplokkbolter på 1.9tdi 130hk? Nytt topplokk

Anbefalte innlegg

Bilen dette gjelder er en Passat 3bg 130hk 4-motion, med optimalisert software.

Byttet toppakning i januar i år på konebilen, gjorde alt skikkelig reint og inspiserte toppen for sprekker o.l. Alt såg bra ut og det ble montert sammen med ny pakning og bolter fra Motor-Teknikk. Har vert på 3 lengre turer med campingvogn i år og alt har fungert utmerket. Null trykk i systemet og ikke noe forbruk av vann eller noe.

Men nå seint i høst har jeg hørt en del surkling i varmerapparatet og den kaster av seg vannet pga høyt trykk etter kun ett hardt pådrag (drar ut 2-4gir)

Pratet litt med Motor-teknikk ang dette, og han sa at det er helt vanlig at disse toppene sprekker. Hadde tilogmed flere fabrikknye topper på lager. Kunne såklart sende inn toppen og trykkteste osv, og evnt plane den. Men tenker at om den er defekt, så er det en del penger bortkastet (frakt og testing, osv..)

Siden dette er en bil jeg har kostet på en del og har shinet helt oppigjen og kommer til å ha lenge, så vurderer jeg å kjøpe en helt ny topp fra Motor-teknikk. Da er det komplett med kam, løftere osv. Bare å flytte over dyser og det utvendige. Koster naturligvis litt, men med litt rabatter så er det en overkommelig pris tenker jeg.

Så til spørsmålet: Er det verdt å oppgradere til topplokksbolter fra PD150 (ARL) i samme slengen? Har søkt en del om det, og mange prater en del om det har jeg sett, men føler ikke jeg blir noe klokere av all googlinga :P

Er jo greit å vite at det virkelig holder når jeg må av med toppen enda en gang. Blir jo dratt en del vogn, og jeg bruker effekten i bilen for det den er verdt for å si det sånn :)

Håper noen har noen innspill her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det står uorginal topp i min. Mulig den skulle vært trykktestet og da ja :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke godt å si, men vertfall veldig kjedelig å måtte ta igjen jobben etter kun ett år : nei :

Ifølge han jeg pratet med på Motor-teknikk, så er det uorginale topper de selger også, men de er produsert i tyskland. Spurte om det var god kvalitet på de i forhold til orginale, og det var vanskelig å kunne si noe sikkert sa han. Men sammtidig så sa han at siden de selger en del av de, så det tyder nå på at kvaliteten på de orginale kan diskuteres :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du merke på toppen? Produsent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 99% sikker på det var Kolbenschmidt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha min er AMC samme som Darkside developments selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.