1.8T, feil blanding / tett katalysator??

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering: Fikk fart på sekundærluftpumpa, og systemet, og feilkodene forsvant.... En stund...

 

Har fått tilbake feilmelding på

16804 - Catalyst System; Bank 1 - P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - Intermittent

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) - P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON

 

Kommer etter en stund, så det er tydligvis verdier som læres over en periode..

 

Har kjørt tester på både katalysator og lambda pre og post, og alt kommer ut OK.

 

Men har også kjørt litt logging av MAF, og får ikke topp verdier der, kommer ut på maks 98 -99 g/s på rødstreken i turtall (skal med deling på 0.8 få ca HK antall ref. RossTech), så mistenker at denne kan gi meg problemer over tid.

 

Lurer også på om jeg skal måle dysene for å se hva de gir, og evt. gå over etter vacuum-feil for å prøve å finne feilen.

 

Kan selvsagt være en aldrende katalysator som begynner å få det, men ettersom ingen tester feiler, readiness er Success på alt og det ikke blir spesielt varmt bakover i eksosanlegget, så må jeg sjekke ut andre ting før jeg evt. begynner bytting av kat'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

last ned me7logger, logg en 20-30 parametre og post loggen her, da har vi gode hidden å gå ut fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.