2014 Golf Variant - Ettermontere ryggekamera. Forskjell på stv og 3/5dørs?

Anbefalte innlegg

Kikker litt på å ettermontere ryggekamera på Golfen. Funnet et par kit som passer, men det er over 2000 kr dyrere for Variant kameraet. For meg ser settene helt like ut, samme kabellengder og tilkoblingsstikker, og selve kameraet ser for meg, likt ut. Forhandler var heller ikke sikker på hva forskjellen var, bortsett fra prisen han måtte gi til Kufatec. Noen som kan komme med innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å google litt sånn kjapt men ble ikke noe klokere, jeg ble ganske nysgjerrig siden det er hele 200 Euro forskjell.

Jeg ville sendt en PM til Sondre Hugaas her inne, han er både forhandler for Kufatec, har ekspertisen som trengs og gode priser. I tillegg kan han montere om du ønsker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er han som er forhandleren jeg er snakket med. Hehe:) Hadde vært interessant å sett delenr opp mot hverandre. Eneste jeg kan tenke meg til er at vinkelen på kameraene kan være noe forskjellig, at den ene er justert høyere enn den andre feks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig, selv for e-Golf er prisen høyere enn for vanlig Golf. Og de bør jo være helt like, fysisk sett.....

Delenummer er 5GE827469 + siste bokstav som varierer (noen er også uten kamera)

Kan det være med/uten ledningsnett på Kufatec?

Evt så er de dyre de det finnes færre av, GTE/e-Golf har vel blått i deler av emblemet (siste bokstav F?)

Og på en side står det noe om at ikke alle kameraer passer alle monitorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er forskjell på med/uten ledningsnett ja. Men det var isåfall et sabla dyrt ledningsnett... Samtidig står det jo at alle er for retrofit, så antar ingen har dette liggende klart i ledningsnettet. Alle hosBilkomponenter/Kufatec står at de passer til min Discover Pro ialefall, men det er mulig de har lagd en samlebeskrivelse på alle settene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en side som sier noe om hva som passer sammen (navi osv):

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Rueckfahrkamera-Nachruestsatz-Golf-7-VII-5G0827469E-Rear-View-Camera-/252392593417

Det står det også at E erstatter C og at E passer alle 4 varianter (Variant, eGolf osv)

Nederst på samme side komplett sett som også skal passe variant: http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Rueckfahrkamera-Nachruestsatz-Golf-7-VII-5G0827469E-Rear-View-Camera-/252392593417 med en grei pris?

Og fra samme side til

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Rueckfahrkamera-Nachruestsatz-Golf-7-VII-5G0827469E-Rear-View-Camera-/252392593417

hvor det står at akkurat denne ikke passer Variant.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu ikke lett å skjønne noe av Skal innom VW forhandler i morgen å høre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke enkelt. Vet ikke om de lager liste med delenummer til deg, er vel litt opp og ned om de vil lage "handleliste til en annen butikk".......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei, skjønner jo forsåvidt om de ikke vil det. Men min VW forhandler ( Aktiv Auto ) er som regel veldig greie å forholde seg til, med god service, så gir det et forsøk. Kan iallefall få de til å sjekke hvilke dele nr som står oppført komptabilt til hvilken type bil.

En annen ting, til dere som har ryggekamera montert, hvordan fungerer dette når du skal åpne bakluka? Ligger kameraet lenger oppe i emblemet og blir skjøvet ned når du setter den i revers, eller står det i emblemet hele tiden, slik at en må passe på og ikke ta rett på linsa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Emblemet er to-delt, du rører ikke kameradelen når du åpner luken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakk innom Aktiv Auto en tur på morgenen i dag. De skulle ha i underkant av 4000 kr for komplett retrofit sett :) Minus litt VACN rabatt også tenker jeg, så da er ikke valget vanskelig. Hadde aldri trodd merkeforhandler skulle være billigst : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, i grunn ikke. Han trengte reg nr på en 3/5 dørs for å få opp riktig sett til den, hadde ikke det for hånden. Men delenr på dette settet var 5G9054634, og ettersom jeg Googler litt ser det ut til å stemme bra. Dette er også en del billigere på nett enn hva feks. Kufatec er, men med frakt, moms osv. blir det ikke stort (om noe) å spare på å bestille det på nett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000,- er ikke ille, dog monteringen koster nok en del om du ikke skal gjøre det selv. Må vel trekkes en del kabler frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med montering lå det på i underkant av 10.000 kr. Kikket litt rundt, tror det skal gå med en lørdag i garasjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så de jeg også, ligger rundt 3000. Men mtp 750 kr i toll, frakt og behandlingsgebyr oppå der igjen, så blir det nok ikke billigere, kontra Aktiv Auto's 4000 kr pris, med litt VACN rabatt på toppen. Pluss at jeg har en norsk, fysisk forhandler å forholde meg til om noe er galt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.