#1 Skrevet Desember 17, 2016 Hei, Nettop kjøpt en 01mod a4 1.9tdi q. Når jeg kommer over ca 2000rpm kutter bilen alt turbotrykk, bilen blir helt død. Har ikke sjangs i oppoverbakker feks. Slår tenning av/på så fungerer det som det skal i kanskje ett minutt. Noen som har erfaring med dette?? Virker som bilen går i et slags nødmodus.. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2016 Kutter den kun ved på drag eller også når den ikke belastes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2016 Uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2016 Første bud er å lese av feilkoder, før det så blir det vill gjetting hvilke sensor som gir feil signal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2016 (endret) Dette på varm motor: (Mister alt ladetrykk når motor er ca 90 c.) Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl Control Module Part Number: 038 906 019 CC Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1303 Software Coding: 00006 Work Shop Code: WSC 06435 VCID: 5ABC0A47C60CDEEE73-4A3A 2 Faults Found: 17571 - Fuel Temp Sensor (G81) P1163 - 35-00 - Open or Short to Plus 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 18, 2016 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17571/P1163/004451 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2016 Har vært skifta motor i bilen, AJM nå, sto originalt i den ATJ. Om det har noe å si? Vet ikke om det er noe forskjell mtp ecu o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2016 Vakumslanger og ventilen som justerer trykket er forbruksvare på disse. Ta også en måling av luftmengdemåleren i measure blocks i VAG-COM. Specified og actual skal være ganske like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2016 Address 01: Engine (038 906 019 CC) 13:10:45 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load) 903 /min Engine speed 2850-3150 1030.2 mbar Spec. intake press. 2000-2150 1040.4 mbar Actual intake press. 2000-2200 19.9 % D.cycle MAP 40-95% 13:10:45 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling) 882 /min Engine speed 820-900 250.0 mg/str MAF (specified) 230-420 411.6 mg/str MAF (actual) 230-420 84.5 % EGR duty cycle 10-95% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2016 Noen som klarer å "tyde" verdiene i forrige post? Er forresten ikke bare ved varm motor, idag også på kald motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2016 Bytta N75 idag, nå ny feilkode.......... p1557 - 35-00 - positive deviation 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 21, 2016 Tipper at turbo er koksa så igjen, at vnt mekanismen ikke klarer å regulere nok/fort nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 21, 2016 Fått bytta alle vacumslanger idag, tok en ny prøvetur med bilen. Alt virker som det fungerer nå. Krysser fingrene! testen noen av slangestubbene jeg tok av, flere som ikke var skikkelig tette faktisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...