01 mod A4 1.9tdi ladetrykkproblem

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nettop kjøpt en 01mod a4 1.9tdi q.

 

Når jeg kommer over ca 2000rpm kutter bilen alt turbotrykk, bilen blir helt død. Har ikke sjangs i oppoverbakker feks.

 

Slår tenning av/på så fungerer det som det skal i kanskje ett minutt.

 

Noen som har erfaring med dette?? Virker som bilen går i et slags nødmodus..

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kutter den kun ved på drag eller også når den ikke belastes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bud er å lese av feilkoder, før det så blir det vill gjetting hvilke sensor som gir feil signal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette på varm motor: (Mister alt ladetrykk når motor er ca 90 c.)

 

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl

Control Module Part Number: 038 906 019 CC

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1303

Software Coding: 00006

Work Shop Code: WSC 06435

VCID: 5ABC0A47C60CDEEE73-4A3A

2 Faults Found:

 

17571 - Fuel Temp Sensor (G81)

P1163 - 35-00 - Open or Short to Plus

17965 - Charge Pressure Control

P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært skifta motor i bilen, AJM nå, sto originalt i den ATJ.

 

Om det har noe å si? Vet ikke om det er noe forskjell mtp ecu o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumslanger og ventilen som justerer trykket er forbruksvare på disse. Ta også en måling av luftmengdemåleren i measure blocks i VAG-COM. Specified og actual skal være ganske like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Address 01: Engine (038 906 019 CC)

 

13:10:45 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

903 /min Engine speed 2850-3150

1030.2 mbar Spec. intake press. 2000-2150

1040.4 mbar Actual intake press. 2000-2200

19.9 % D.cycle MAP 40-95%

 

13:10:45 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

882 /min Engine speed 820-900

250.0 mg/str MAF (specified) 230-420

411.6 mg/str MAF (actual) 230-420

84.5 % EGR duty cycle 10-95%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som klarer å "tyde" verdiene i forrige post? Er forresten ikke bare ved varm motor, idag også på kald motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta N75 idag, nå ny feilkode..........

 

p1557 - 35-00 - positive deviation

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at turbo er koksa så igjen, at vnt mekanismen ikke klarer å regulere nok/fort nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått bytta alle vacumslanger idag, tok en ny prøvetur med bilen. Alt virker som det fungerer nå. Krysser fingrene! :) testen noen av slangestubbene jeg tok av, flere som ikke var skikkelig tette faktisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.