Hva anbefales av xenon-kit anno 2017 ?

Anbefalte innlegg

Ser det flommer over av 150-280 kroners HID kit på ebay.de, men dette er vel Kina-kina så det synger etter.

Samtidig gjør det vel at man kan stille litt spørsmål hvorvidt et 600kr+ sett er verdt det?

 

Så hva anbefaler folket for ettermonteringsøyemed? Tenker ikke noe spesielt, men så nære OEM som mulig (så 35W 4300K eller 5000K ?).

 

Edit: bør være can-bud vennlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat montert 55w 4300k for 180kr på ebay på søstra mi sin fabia. Funka bra det. Skal montere samme kit på golfen til dama. 4300k er det som er å anbefale som orginal "xenon-look" tror nok ikke det er så stor forskjell på settene.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærlys?

Både 4300K og 5000K er noe som vil gå bra og vil ikke vekke oppmerksomhet mot OEM-look, dog ville jeg holdt meg til 35W om du skal bruke dette som nærlys.

Det som jeg har lagt merke til er at 4300K fungerer bedre i tungt regnvær og snøvær, da 5000K lyser opp mer av snøen og lager en vegg foran deg som gir deg redusert sikt.

Under normale forhold vil 5000K gi deg et lengre lysbilde da våre øyne klarer å se lengre/mer detaljer med hvitere lys.

 

 

De dyrere settene:

- Er snillere mot pæren = lengre levetid

- Raskere oppstart(tregeste kan bruke opptil 20sekunder på å nå 100% styrke)

- Ikke minst, de har en god oppbygning av elektronikk som ikke støyer ut på el-nettet i bilen (dårlig radiomottak, dab kutter ut, øvrig elektronikk begynner å tulle)

 

En dårlig xenonballast kan i verste fall sender spenningspulser tilbake på 12v-nettet og potensielt knerter styreenheter og da blir det billige settet, mye dyrere.

 

 

Når det kommer til can-bus så er det egentlig "ingen" ballaster som snakker på can-bus, (fortsatt bare 2 ledere til tilførsel) men heller pærevarsling. Det er så enkelt som at den ligger å føler på strømtrekket. Mer komplekse pæresjekker sender pulser for å måle glødetråden i pæra. Her kan du ende opp med enten at:

1. Du vil få flimring i starten før den stabiliserer seg og alt er ok.

2. Den vil flimre til du får pærevarsel og du får lys

3. Den vil flimre til du får pærevarsel også kuttes spenningen til lykten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si det, men ja dette er for nærlyset.

Tross linselykter er Fabia 2 lykter rimelig elendig selv med Nightbreaker pærer osv. Med CAN-BUS er det pæresjekken jeg tenker på ja.

 

Her funderer jeg altså på å sette enkle H3 med 4300k 35W da tydeligvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe liggende du kan se på. Kom innom en dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare meg, eller er de fleste settene med fler bokser i tillegg til ballaster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes enda kit med alt i en enhet, tenner, ballast og can-bus enhet.

F.eks.

http://www.ebay.com/itm/222219359133

 

Har testet mange HID kit, og de billige er bare søppel.

Jeg ville ha anbefalt et dyrere 35w AC kit, med 4300K - 5000K pærer. Flere 5000K pærer er 6000K, de ønsker du ikke å bruke under ugunstige kjøreforhold.

 

LED er jo et alternativ, selv om jeg enda ikke har funnet noe som tilsvarer Xenon, og kjøling kan bli et problem.

 

Vanlig reflektor stiller høyere karv til lyskilden enn linse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med kina ballaster og d2s adapter slik at jeg kan bruke ordentlige pærer :) Jeg merker ikke forskjell på dyre kitt fra norge til 2000kr og kina kitt til 200, ser helt like ut og oppfører seg helt likt i mine øyne. orginalt er noe helt annet, men koster 4000pr tenner til s4en, så det er ikke aktuelt når de har ryki etter 2 år :P De første jeg kjøpte til a4en var sånn store klumper fra kina, de kjøpte jeg for 6 år siden og de fungerte fortsatt når den ble vrak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både jeg og flere jeg kjenner har gode erfaringer med kit fra vvme vertfall :) Da snakker jeg om de store vanlige ballastene. Har prøvd litt random ebay kit også til 2-300kr, og der føler jeg det er litt lotto hva som holder og ikke. Det gjelder de litt mindre ballastene. Lurer egentlig på hvordan de ser ut inni, da de knapt veier noen ting :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan føye meg i rekken av de som er fornøyd med kit fra VVME. Kjøpt flere sett fra de og aldri opplevd problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt være. Men synes de ser svært identisk ut med et par av ebay-settene...

 

bf3b8af894c53228bc66520a2fca21fd.image.4

s-l500.jpg

 

Noen av de bittelitt dyrere settene kommer med det som ser ut som litt bedre ledningsmaterialer og gummi-muffe, det er jo kjekt. Ellers jevnt over litt jalla kina-utførelse på de fleste settene...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både jeg og flere jeg kjenner har gode erfaringer med kit fra vvme vertfall :) Da snakker jeg om de store vanlige ballastene. Har prøvd litt random ebay kit også til 2-300kr, og der føler jeg det er litt lotto hva som holder og ikke. Det gjelder de litt mindre ballastene. Lurer egentlig på hvordan de ser ut inni, da de knapt veier noen ting :P

 

Kan føye meg i rekken av de som er fornøyd med kit fra VVME. Kjøpt flere sett fra de og aldri opplevd problemer.

 

Satt lenge og tenkte på hvor jeg kjøpte xenonkit, skrollet litt ned og kom på hvor det var:)

Jeg var også veldig fornøyd med VVME :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen anbefalinger til xenon kit? Har brukt VVME men ser ut som om de er slutta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er interessert i å legge litt mer penger i det, har Morimoto kit som visstnok skal være veldig gode. Kjøp enten direkte fra The Retrofit Source ellers skaffer nok 9RDS (norsk sjappe) også, da de forhandler Morimoto.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.