Anbefalte innlegg

hei,

har en 2008 Touran som ruster i et tempo som ikke ligner grisen. Hovedsaklig langs kanalene og i bakkant hjulbue foran og fremkant hjulbue bak. Også "oppå" kanalene i døråpningene, det det blir brunt nærmest over natta hvis det har lurt seg inn noe møkk eller småstein.

Har fikset litt på dette selv (Møller sendte meg ut døra da jeg prøvde å søke 2013), sist slipte jeg ned til bart metall med "negerkuse" og hadde på to strøk Würth Ruststopp grunning, så to strøk lakk med grei tørketid i mellom.

rusta bobler ut igjen på samme sted nå etter 3-4 måneder.

Noen som har tips til produkter å bruke eller fremgangsmåter for at dette skal holde litt lenger om gangen? Det trenger ikke nødvendigvis å se strøkent ut, det viktigste er å holde rusta på avstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at hovedproblemet er at det kommer innenfra kanalen, og at du bare dekker over problemet. Om jeg hadde samme problemet hadde jeg forsøkt å få sandblåst kanalene innvendig. Deretter sprayet godt inn med owatrol. Utvendig få punktsandblåst rusten, eller stålbørste maskinelt. Mettes med owatrol. Toppstrøk med blanding av 30% owatrol og resten arcanol. Denne kan blandes til ønsket farge. Dette blir et feit toppsjikt. Kanskje ikke det best egnede på lakkerte synlige flater, men veldig holdbart etter min erfaring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville fått tak i epoxy grunning fra et bilverksted og malt på med kost. Vil tro at det blir veldig tynt lag med sprayboksprodukter og fort sår som eksponerer metallet igjen. Så fort det er litt bart metall så tar det ikke lange tiden før det ruster igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.