Anbefalte innlegg

Hei, har de siste dagene hatt oppe feil på luftfjæring,esp,abs,tpms,cruise,nødbrems, hanbrekk, virker som det er en felles føler eller styreenhet for alle disse tingene i og med at alt slo ut samtidig, skal kjøre en diagnose senere i uken, men tilå begynne med tenkte jeg kanskje lokalisere denne føler/styreenhet for å kanskje rengjøre, om man skulle være så heldig at det kun er det som er feil.

Har en følelse av at det er flere biler som ar hatt dette problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikkeen vanlig feil med en eller sentral som er utsatt for vann nedi vannkassa?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikkeen vanlig feil med en eller sentral som er utsatt for vann nedi vannkassa?

altså mellom motor å frontruta?det dekslet som ligger over påfylling til splyleveske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså mellom motor å frontruta?det dekslet som ligger over påfylling til splyleveske?

Ja, nedi der et sted skal det være en eller sentral, som jeg har hørt kan bli utsatt for fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nedi der et sted skal det være en eller sentral, som jeg har hørt kan bli utsatt for fukt.

takker, skal gå ut med en gang å se om jeg får til å gjøre noe, takk for tips Glenn Ove:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være denne?fjerna boksen til kupefilter å der står denne, eneste jeg kan se som har noe med dette å gjøre.IMG_0085.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er den.... Var en tråd her inne med samme problem mener bestemt det var C7. Var en boks med noe rele til luftfjæring og div mener jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra med strøm på batteri? Har opplevd masse rare feilmeldinger når batteri datt under 12v. :)

Evnt dårlig kontakt på batteripolene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg som har A6 allroad som har hadd samme opplegget å da var det ABS føler begge gangene han fikk disse feilmeldingene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres helt ut som du har feil på en abs sensor. Ikke gidd å legg for mye i dette før du har lest ut feilkoder. Kan være kjempeenkelt.

- - - Updated - - -

Tror ikke det er den.... Var en tråd her inne med samme problem mener bestemt det var C7. Var en boks med noe rele til luftfjæring og div mener jeg

Har kun vært borti det på 4F, men skal ikke være vrang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en på jobben med en c7 som fikk vannlekasje i alle 4 dører :S sto på verksted i 6mnd pga måtte bytte alle styreenheter og elnett i gulv, kan hende det sitter en styreenhet der som har blitt våt? Møller nektet for at dette var vanlig på c7, men syns det er rart at alle dører lakk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en på jobben med en c7 som fikk vannlekasje i alle 4 dører :S sto på verksted i 6mnd pga måtte bytte alle styreenheter og elnett i gulv, kan hende det sitter en styreenhet der som har blitt våt? Møller nektet for at dette var vanlig på c7, men syns det er rart at alle dører lakk :P

Faktisk aldri vært borti. Høres jo nesten for rart ut at det skal skje med alle 4 dørene samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja merkelig sak, virker som den er tett nå:P Han som har den hadde eid den i 2mnd når han fant vanndam i baksete, så ble den stående på verksted i 6mnd med masse styr for å få produsert nytt elnett osv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper alle feilkoder genereres av EN av de lagrede feilene. Ganske sikkert er de fleste feilene sporadiske og en permanent. Pga. elektronikkens kompleksitet og hiddenutveksling styreenhetene imellom, lagres feil i flere systemer som dermed deaktiveres. Diagnose er nok alfa og omega her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.