Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om styringen til viskerene foran på en 2003 mod a4 går gjennom komfort styre enheten i gulvet?

 

Hadde vannlekkasje og da konka de. Bilen stod til tørk ei uke før jeg begynte skru på den med batteri av.

 

Skiftet motor, overføring, rele, sikring og hendel. Fremdels null action foran.

 

Spylervæske foran bak funker og visker bak funker.

 

Håper boe har noen gode råd her siden jeg dtår litt stille.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke gi noe svar, men om så er tilfelle, ligger det vel en feilkode lagret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kommer ikke feilkode på viskerene på sånn tullecan. Hehe..

 

Tror kanskje det kan liggen i comfort styreenheten da denne styrer til en viss grad viskerene.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt en kontrolmodul for strøm som ligger rett under rattet. Ledningene fra motor går inn der.

 

Åpnet den jeg hadde og det var tydlig kortslutninger og fuktskader.

 

Så da prøves den først

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg feilen. Var ikke selve comfortstyre enheten som ligger i gulvet, men comfortstyrestrøm modul som ligger under rattet. Nå er det bare å montere, kose å justere inn viskerene. Takk for slt hjelp folkens! Setter pris på det! :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden, da jeg har et viskerproblem, dog med bakviskeren.

 

Bakviskeren sluttet plutselig å fungere, uten noe røyk eller slikt. Spyleren funker fortsatt. Tok av dekselet og enheten ser helt fin ut, ingen synlig lekkasje fra spylervæsken.

Pluggen til motoren har 4 pins, en - og en +, samt 2 er styring (antar jeg). Det står strøm på motoren hele tiden.

 

Det som er rart er at når hendelen bak rattet står slik at viskeren skal være av, står det 12V mellom begge signalledere og jord. Når jeg aktiverer viskeren med hendelen står det ikke lenger spenning på noen av signallederne.

Kommuniserer kontrollenheten med bus mot visker eller er det relestyrt?

 

Er det noen som vet om det skal være slik? Litt dumt å kjøpe motor til 1800 kr hvis det er et rele som har gått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette er eller formuleringen min for dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med motor og sett i glassplugg fra Gecleant. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk gjennomføringene til bakluka, ikke uvanlig at det blir kortslutninger og brudd der! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med motor og sett i glassplugg fra Gecleant. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Ikke så aktuelt dessverre. Er for glad i å se ut bak ;)

 

Sjekk gjennomføringene til bakluka, ikke uvanlig at det blir kortslutninger og brudd der! :)

 

Har tenkt tanken men som sagt så står det spenning på hele tiden, samt at det "skjer noe" med spenningen på 2 av lederne når jeg vipper spaken ved rattet frem og tilbake.

 

Som nevnt over:

- Når spaken ved rattet står i av-posisjon, er det spenning på de 2 midterste lederne på pluggen til motoren.

- Når spaken på rattet står i på-posisjon, er det ikke spenning på de 2 midterste lederne på pluggen til motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.