Sliter med bensintrykk, kan 044 pumpe flowe for mye for org 1.8t fuelrail?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med bensintrykket på min A4 B5 1.8tq.

 

Jeg har nå testet 3 forskjellige bensintrykksregulatorer.

Jeg har brukt 2 forskjellige manometer.

Flowmålingen av dysene (630cc@3bar) bekrefter at trykket er for høyt.

 

Jeg bruker org fuelrail, og org drop in bensintrykksregulator som klipses på plass.

 

Den første jeg testet er en original 1.8tq AEB regulator som opprinnelig skal ha 4bar, den målte 5bar, og dysene flowet 800cc.

 

Neste jeg byttet til, er en org 1.8t S3 regulator, som skal være 3 bar, den målte 4 bar, og dysene flowet da 700cc.

 

Siste jeg testet var 034motorsport sin justerbare, som skal være justerbar fra 3-5bar, og denne klarte jeg ikke justere lavere enn 3,4bar.

 

Så det store spørsmålet:

Er det noen som har erfart at en 044 (kopi) pumpe flower for mye for en original fuelrail, virker som det er restriksjoner i den som gjør at trykket stiger.

 

8ad5230ad1c3ddb98ca7ca1b50664007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med dette selv, men kan du ha slått nedpå med bilen slik at returrøret/slangen under bilen har en innsnevring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive det, men har testet med returen rett i en løs kanne, uten at resultatet forandret seg.

 

Via en tråd på Facebook har jeg nå resonnert meg frem til at det muligens er måleutstyret som funker som restriktor i systemet og kødder til målingene.

 

9d64dea3572a9a7e94c37e319884f8e0.jpg

b1801eba2a55513fd5e79fa5d6ccb6f6.jpg

8cdcbcbadef04cdfb1e1f4e451330a3b.jpg

703be154d26f51ca67daa01980d7757a.jpg

 

Så imorgen må jeg se om jeg kan finne et full Flow t-stykke hos TESS eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en original pumpe? Slike uoriginale pumper har jo mildt sagt litt ustabil kvalitet. Jeg har vært borti slike pumper som leverer langt under det de skal i trykk, så det forundrer meg ikke om kinamennene klarer å lage noen som leverer så høyt trykk at trykkregulatoren din ikke makter å regulere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tro på det. En pumpe lager jo ikke trykk uten å ha noe motstand å kjøre mot. Om de skulle klart det, må de jo levere langt mere mengde, og da har de jo laget en bedre pumpe enn originalen.

 

Må nok teste et full t-stykke, og se om regulator får kontroll da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett bildene så vil jeg tro det er innsnevringen som lager mottrykk.

Av kuriositet, hvilken spenning er det på pumpen, jeg synes jeg skimter en PSU/batterilader. Klarer du 3bar om spenning er nede på 12.5-isj volt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en justerbar 40A strømforsyning, kjører uten bilbatteriet, for å kunne velge spenningen å teste dysene på, denne gangen var det 13,5v på kalibrert fluke. Strømtrekket fra pumpa var 11,5A.

 

Imorgen får jeg TIG'et på denne:

ec4186b6ebb5c3ead92c6485943a5773.jpg

Direkte på fuelrailen, så da skal målingene bli gjort korrekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som normale verdier det, hold oss oppdater på hva du finner ut etter TIG'n og litt mer måling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.