Anbefalte innlegg

Noen her med spisskompetanse på A8 med nevnte motor? Synsing er jeg god på selv så det er ikke noe vits

 

Tenker egentlig mest på holdbarheten på kassa... Regner med det er en temmelig forsterket kasse fra A6?! Den er jo bare tragisk, så hvis det er noenlunde samme kasse utgår hele bilen.

 

Noen med erfaringer både på motor og kasse hadde vært fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hjelpe deg, så slipper du å søke selv:

TRYKK HER

 

Om du ikke finner en bra bil her på bjerget, så er det fremdeles noen råtasser i Tyskland, som knapt har gått 40.000 km.

Må være et funn for en entusiast; 2001, W12, & 6Liter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8-modellene bruker 5HP24, som egentlig bare er en 5HP19 med større og sterkere innmat. Kassen lider av samme svakheter, spesielt tenker jeg da på en mekanisk svakhet som gjør at revers lett faller ut. Dette er en konstruksjonsfeil. Ellers ryker kassene stort sett pga av oljen ikke blir skiftet.

 

Etter det lille jeg har lest om motoren, sliter den med kammene slik som 2,5 TDI V6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe hvis kamme er like gode som på v6 så er jo det noe dritt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8-modellene bruker 5HP24, som egentlig bare er en 5HP19 med større og sterkere innmat. Kassen lider av samme svakheter, spesielt tenker jeg da på en mekanisk svakhet som gjør at revers lett faller ut. Dette er en konstruksjonsfeil. Ellers ryker kassene stort sett pga av oljen ikke blir skiftet.

 

Etter det lille jeg har lest om motoren, sliter den med kammene slik som 2,5 TDI V6.

 

 

5HP24A

Four-wheel drive version used in Audi (quattro) and Volkswagen Passenger Cars (4motion) marques of the Volkswagen Group

 

 

Input torque maximum is 430 newton metres

 

 

 

er 480nm i 3,3.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få vite hva den enkelte girkassemodellen tåler, må man ta ZF-delenummeret og kontakte ZF. Det finnes så utrolig mange utgaver av ZF5HP24 - og andre ZF-kasser, at å stole på Wikipedia er som å spå været i en krystallkule.

Derimot kan jeg tenke meg at 430 nm er maksimalt moment i grunnutgaven. ZF har opplyst meg for flere år siden at 310 nm er maksimalt moment på grunnutgaven av 5HP19, og da 5HP24 er en beefed-up utgave av 5HP19 er det ikke utenkelig at 430 nm er maks på grunnutgaven....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vant til å kjøre c4 rekke 5 med problemfritt bilhold så er litt bortskjemt. jeg vil tro kassa bør holde med skikkelig vedlikehold, standard effekt og voksen kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassene er faktisk ikke så gale. OM man gjør følgende.

Bytter olje -minimum- hver 100000, helst 60000.

 

Ikke kjører nappete, hardt og stresser kassen. Tar igang raskt osv. Kjører man med et voksent hode, så varer disse lenge.

Har selv vært med på og slite ut 3 c5 allroader med 2.5tdi. (Omtrentlig 200000km bak rattet på hver)

Samtlige hadde gått rundt 350 da de begynte og bli slitne.

Kjørt store deler av disse km med henger, så det er jo enda en påkjenning.

 

Så ved rolig og fin bruk med god service så vil jeg tørre og påstå at disse er helt innertier :)

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.