Audi A6 4f 2,7tdi starter, stopper umiddelbart

Anbefalte innlegg

Bilen begynte å fuske litt, så stoppet den, glødelampe blinket. Dette gjentok seg med hyppigere mellomrom, til slutt ikke mulig å komme videre. Fikk bilen hjem og har kjørt diagnose, viser mellom annet brenseltrykkregulering reguleringsgrense underskredet og ventil for bypass-spjell N275, intermittent feil. Kan det være f.eks dieselfilter eller ASV? Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være helt sikker mener jeg 2.7 har tannreim for å drive dieselpumpa. Har vært borti at reimene mister tenner/tennene når de eldes. Da blir det lavt/ikke dieseltrykk i fuelrailen. Sjekk den først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen blanke slanger på denne motoren som gjør at du ser at det ikke er luft i dieselen? Når det blir kaldt og slangene stivere kan det oppstå luftlekkasjer.

Litt OT i jula: Trivelig å se innlegg fra deg igjen Bent Owe, du var jo blant de mest aktive og hjelpsomme her inne for 10 år siden da jeg dukket opp :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT i jula: Trivelig å se innlegg fra deg igjen Bent Owe, du var jo blant de mest aktive og hjelpsomme her inne for 10 år siden da jeg dukket opp :tilber:

Mer OT: Takk for det Steinar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var drivreima til dieselpumpa slik Bent Owe sa. Takk for hjelp.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.