Passat 2005 AVB hakker og lugger

Anbefalte innlegg

Hei

Har en utfordring med en passat. Virker som automatkassen slipper. Lugger og hakker kraftig ved jevn køring over 50 km/t.

Funker bra om jeg trør på hardt, men ved jevn rolig pådrag hakker den og lugger. Dropper opp og ned på turtall med et par 100 omdreininger

Maf var defekt og er nå bytta (pierburg type)

Nylig skifta olje og filter på kasse.

I oppoverbakker lugger den kraftigere unntatt om jeg trør på.

Har ikke vagcom så får ikke lest ut feilkoder.

Er det bare å medgi defekt converter/kasse eller er det andre ting som kan påvirke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder kan ordnes, men går kassen i nødmodus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever ikke det. Virker mer som den slurer. Kan trø på og den girer fint og drar avgårde. Kun ved jevn, rolig gass den hakker/lugger. Hva er symptomene på nødmodus da? Ingen lys eller noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter har jo Vagcom har du snakket med han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Hykke tak i han over nyttår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter er litt utilgjengelig om dagen så har ikke fått testa med Vagcom. Testa med slik en icarsoft plus og fant ingen feilkoder med den. Har lest rundt på forumet her og funnet 1 tråd som kan minne om samme symptomer, men da ga den feilkode på hastighetssensor og abs.

Må det kobles til vagcom får å få frem alle koder eller burde jeg fått det frem på mitt icarsoft plus apparat?

Er som nevnt før skifta olje og filter på et verksted (lugubert et etter min mening) hvor de har fyllt på en FPM+ olje som oppfyller VW G 052 162, men vet ikke om de har peilet ved varm olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta av stikket til MAF å se om den ikke lugger da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort det. ingen forskjell. MAF er bytta da denne ikke virka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kobla av stikket på abs og da lyser dashen opp så ser ut som denne virker dog får eg ingen kontakt med tcu eller abs hjernen med icarsoftloaderen. Er den så sensitiv at vagcom må til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0837.jpg

Er detteIMG_0837.jpg nivåplugg på automatkassen på passat tdi?

Og hvordan får jeg ut speedsensor for rengjøring?IMG_0838.jpg

Tenkte å rengjøre disse og se om detIMG_0838.jpg har effekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ca kroppstemperatur på olja, lot bilen stå i park og i gang og lot olja renna av på det jeg mener er nivåpluggen over her. Ble mindre trøblete kassen da, men ennå en del hakking. Kan tyde på feil oljenivå på kassen.

Får hykke tak i Petter en dag han har tid og se om diagnosen sier noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnosen til Petter tilsa ikke noe annet enn jeg selv sikkert har skapt ved å ta av stikket på abs hjernen. ingen feilkoder ellers.

Men diagnosen er at converter må skiftes. Den slipper ved pådrag over 40 km/t. tips til hvor denne handles billigst mottas med takk.

Er denne converter skrudd på kassen eller må jeg treffe splines ved montering og er da en god måte å sentrere på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.