Suselyd/viftelyd fra Turbo

Anbefalte innlegg

Fikk HØY suselyd/turboviftelyd ved overladding etter at jeg justerte litt på wastegate for 2 mnd tilbake. Men stillte tilbake, men denne lyden vill ikke forsvinne.

 

Det er ikke hull lenger i noen slanger, da den er trykktestet og skal være ok fra verksted "as i speak"

 

Har andre opplevd dette, vet hva det kommer av? Noe som har hengt seg oppe/ er defekt i WG, eller noe annet!? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjorde ikke noe annet samtidig som f.eks å montere åpent filter;)

Jeg har sånn suselyd hele tiden, helt fra turboen såvidt begynner å bevege på seg og hele veien opp. Har vært sånn siden jeg fikk bilen og jeg vet heller ikke hva det er. Folk som kan dette og har sittet på har kommentert at sånn skal det da ikke være. Håper noen har fått vekk en sånn lyd en gang da, og vet hva de gjorde:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel lyden som turboen lager når den spinner opp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme lyd på min...kjører 1,5-1,6 på orginal k24, var aldri slik lyd på orginale 0,8. synes lyden er stein rå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer jo alt an på filter å sånn ja, men skal vel ikke suse for ille mye, min k24 begynnte å suse mer før den til slutt havarerte. mens den nye 26/27 jeg satta på har suset mye hele tiden.

 

finnes vel mange meninger om dette, men er ikke anbefalt å kjøre mer enn 1,3-1,4 bar på org turbo den har bare 270grader lager, og takler derfor høye trykk dårlig(fortere utslitt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har fortalt meg at en turbo som uler/hviner er en slitt turbo..Turbon på rs2n min var det skikkelig hvinelyd i (1,8bar,og åpent filter) ..Fant en sprekk i eksoshuset,tenkte at det var derfor,så da kjøpte jeg en ny,oppgradert turbo som hadde litt mer power i seg...Samme ule/hvinelyden der ved spoolup...Så jeg tror ikke det har noe med at turboen er slitt el no...Har en 2,5tdiv6 (180) med KN filter-hviner som bare det den au..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpent filter har vært der hele tiden......

 

Skjønner det er turbolyd, men den har ikke vært der før. Lyden høres veldig høyt inne i kupeen. Tøfft, tja, men irriterende når man ikke vet hva det er.... : rolleyes

 

Skal forøvrig sies at jeg er plaget med at den ladder i perioder 0.9, og kan plutselig begynne ladde 1.3, det den egntlig skal ladde...., på samme kjøretur, i samme gir osv.....! Den bråstopper på 0.9 når den ikke går høyere... :confused:

 

Blir nå snart ny Turbo, dyser, grenrør..+++, forvinner sikkert i verste fall problema da..... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpent filter har vært der hele tiden......

 

Skjønner det er turbolyd, men den har ikke vært der før. Lyden høres veldig høyt inne i kupeen. Tøfft, tja, men irriterende når man ikke vet hva det er.... : rolleyes

 

Skal forøvrig sies at jeg er plaget med at den ladder i perioder 0.9, og kan plutselig begynne ladde 1.3, det den egntlig skal ladde...., på samme kjøretur, i samme gir osv.....! Den bråstopper på 0.9 når den ikke går høyere... :confused:

 

Blir nå snart ny Turbo, dyser, grenrør..+++, forvinner sikkert i verste fall problema da..... :)

Du kjører ikke med dump da?

Kan vel høres ut som nødmodus..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte snurrer lager mer støy. Det stemmer det Kent Roar.

 

Enkelte dieselbiler blåser som bare det, andre lager ikke lyd. Det er flere ting som spiller inn.

 

Frank: Det er jo tydligvis noe galt med motoren din, men jeg ville ikke tillagt "støyen" for mye oppmerksomhet.

 

Har du chippet? Byttet map? Satt i strammere wg fjær? Hva er gjort med motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org, resirk vent står i, Forge er bestillt.

 

MTM chip(250 map tror jeg), filter, eksos.

 

Lyden får bare være der, finner nok snart ut av det.....

 

Værre med at den ladder ujavnt, men skrevet om det i annen tråd.

 

Snakket med Jonus idag, fikk litt tips, skal prøve oss frem....

 

Takker for svar da....over og ut.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.