Anbefalte innlegg

Jeg har helt mistet turbotrykk på min RS2, og sliter med å finne feilen. N75 er byttet, og WG er byttet. Ved bypassing av WG så lader den bra.

Har hatt mekaniker til å se på den som nå har foreslått at feilen kan ligge i MAP-sensoren eller ECUen.

Ingen varige feilkoder, kun 513 engine speed sensor.

 

Har dere gode forslag til hvor jeg kan sende ECUen for å sjekke om den er i orden?

 

Jeg trodde selv at jeg hadde funnet en bra plass i England, men fikk nettop tilbakemelding at de ikke klarte å bygge test-jig til den, så er blitt returnert til meg med uforrettet sak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 forslag:

 

1. Noen med vagcom i nærområdet sjekker verdier i måleblokker når du kjører, her skal du kunne lese ut pwm-signalet til n75-ventilen og målt ladetrykk, på den måten får du avkreftet feil på MAP-sensor.

2. Noen med RS2 i klubben får tilsendt hjernen din for å prøve i sin fungerende bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 forslag:

 

1. Noen med vagcom i nærområdet sjekker verdier i måleblokker når du kjører, her skal du kunne lese ut pwm-signalet til n75-ventilen og målt ladetrykk, på den måten får du avkreftet feil på MAP-sensor.

2. Noen med RS2 i klubben får tilsendt hjernen din for å prøve i sin fungerende bil.

 

Det høres ut som bra forslag begge deler, - det er flere RS2 i distriktet så får banke på døra til dem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag nr 3: Kjøpe en brukt RS2 hjerne som selger garanterer. Er jo salgbart videre hvis det viser seg at det ikke var ECU som var årsaken. Man må ha vag-com for å skifte hjernen, en enkel tilpasning å få startsperre til å akseptere ny hjerne.

 

Litt mer komplisert, men nødløsning forslag nr 4: Kjøpe S6 hjerne og montere S6remskivehjul i front av kam (da dette har annen åpningstid enn RS2, så det er vel tvilsomt om motoren går riktig.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har helt mistet turbotrykk på min RS2, og sliter med å finne feilen. N75 er byttet, og WG er byttet. Ved bypassing av WG så lader den bra.

Har hatt mekaniker til å se på den som nå har foreslått at feilen kan ligge i MAP-sensoren eller ECUen.

Ingen varige feilkoder, kun 513 engine speed sensor.

 

Har dere gode forslag til hvor jeg kan sende ECUen for å sjekke om den er i orden?

 

Jeg trodde selv at jeg hadde funnet en bra plass i England, men fikk nettop tilbakemelding at de ikke klarte å bygge test-jig til den, så er blitt returnert til meg med uforrettet sak...

 

Engine speed sensor får man alltid feilmelding på så det er normalt.

Hva lader den uten N75 tilkoblet da?

Sjekket alt av vakumslanger/trykkslanger?

Vagcom er en god start ja som nevnt her ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.