#1 Skrevet Januar 4, 2017 Hei. har et problem med at Injector duty cycle beveger seg over 100% i det jeg passerer 5000 rpm WOT. Dysene er originale og fpr er original, men med mengden ladetrykk jeg har så bør jeg ikke se mer enn maks 95% IDC ved 7k rpm, så da er spørsmålet, hva er en grei feilsjekkingsrunde jeg bør ta? Har alt tatt en diagnose med vagcommen, den melder all good. Har også regna duty cycle manuelt basert på antall millisekund dysa er åpen osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2017 Har sett over 100% duty-cycle flere ganger på turbo femmer. Husk at dysene bruker tid på å lukke, så alt over 90?% blir 100%. Duty-cycle over 100% betyr ikke noe under belastning, men kan gi ekstra bensin når du går av gassen (pga dysene er fortsatt åpne). Hvis AFR er korrekt, hadde jeg ikke bekymret med over 115% dusty-cycle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2017 AFR er ikke korrekt, burde tatt med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2017 Hvis alt har virket fint før, dvs korrekt AFR med tilhørende duty-cycle. Da gjelder det å finne ut hvilke input (sensorer) som bestemmer duty-cycle ved WOT og ladetrykk. Umiddelbart tenker jeg på, i følgende rekkefølge: 1) BredbåndsLambda, hvis ECU regulerer etter denne 2) FPR, gir for høyt trykk 3) LMM, gir for høyt signal, hvis den fortsatt er innefor måleområdet 4) MAP, gir for høyt signal 5) IAT, for lav temperatur 6) RPM, for høyt turtall *) Endringer like før feilen ble oppdaget, byttet FPR, bensinpumpe, LMM, MAP, ... Har mest tro på 1 til 4. Folk med erfaring fra et slikt oppsett vil nok gi et bedre svar..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...